Singapore river, marinabay and chinatown - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Singapore river, marinabay and chinatown - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Singapore river, marinabay and chinatown

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 December 2010 | Singapore, Singapore

Mijn eerste trippie voor vandaag zit er op. Ik had geen idee waar ik terecht zou komen maar wilde in iedergeval chinatown zien.
Het werd een wandeling van 4 uur. Natuurlijk gaat naat weer precies de verkeerde kant want chinatown ligt zo.n 500 meter vanaf mijn hostel.
Maar heb een hele leuke wandeling achter de rug.
Via een wandeling langs de Singapore river kwam ik terecht in een stukje cultuur van Singapore. Esplanada mall waar een groot binnen en buiten theater aan de bay gebouwd is. (Ik moet geloof ik vanavond terug want dan zijn er optredens van nationale grootheden in het buitentheater.
Marinabay is de uitmonding van de Singapore river waar veel rondvaartboten varen om Singapore te laten zien. Het is de wat duurdere wijk van Singapore. Er staan enorme wolkenkrabbers.

In merlonpark aan de marinabay kun je the merlon bewonderen het is een beeld met de kop van een leeuw en de romp van een vis.
Dit beeld is een mascotte van Singapore
Singapura betekent lion city en vroeger werd singapore, fishing village genoemd vandaar de romp van een vis ( he toch nog wat geleerd vandaag hihihi)

Na een loopje van een half uur kwam ik terecht in Chinatown.
Nou het leek net of ik op de beverwijkse bazaar terecht kwam:

Miss, come in, good price for you.
Lekker luchtjes van eten en kruiden, wat na een uur ook je eetlust weer bederft.
Maar toch leuk om het eens gezien te hebben.
Inmiddels is het tijd voor een siesta voor mij, want heb vannacht geen oog dicht gedaan. uurtje geslapen, toen werd ik wakker van een sms van t-mobile: welcome in Singapore. Daarna had ik vreselijke honger, toen ben ik maar een broodje jam gaan maken en na een uur eindelijk weer in bed te liggen.
Was er een zeer mooi live snurkconcert te volgen vanuit mijn slaapkamer. Volgens mij waren die mannen een wedstrijd aan het doen, wie het hardst kon snurken. Ik kon er wel om lachen maar dat maakte dat ik pas om 3.30 uur in slaap viel en vervolgens weer wakker werd door inpakkende reizigers om 7.00 uur

Ik moet gewoon weer even wennen aan al die geluidjes....

Ik ben een gelukkig mens dat ik dit allemaal mee kan maken

Iedereen in Nederland nog veel sneeuwpret toegewenst dan zweet ik hier nog wel ff de tent uit. (heerlijk)

  • 18 December 2010 - 08:58

    Richard En Elvira:

    Leuk he Singapore. Alsof ik er zelf weer ben. En geweldig dat je het meeste lopend kunt doen. Leuk om weer de dingen te zien die wij in januari bekeken hebben. En ik ben nu al jaloers op die Caramel Machiatto van Starbucks. Oh oh oh wat waren die heeeeeeeerlijk. Ben je toevallig nog in Little India geweest? Veel Hindu shopjes. Of Orchard road voor rijke stinkerds. Daar staat een heerlijk kraampje, eten van een stokje:)Reis ze !!!

  • 18 December 2010 - 17:28

    Carola:

    Misschien had ik je een cursus kaartlezen moeten bieden in plaats van een financiele tegemoedkoming ;-)

    Gelukkig heb je de tijd en kom je er wel! Geniet ervan! Ben benieuwd naar de nationale grootheden!!!

  • 18 December 2010 - 23:07

    Teunie:

    hoi fijn dat je geniet leuk om alles te lezen wat je doet geniet van het mooie weer wij worden verrast met veel sneeuw maar dat heeft ook wel weer wat .xxx teunie

  • 19 December 2010 - 04:16

    Nathalie Schutter:

    Nou een avondje naar het open theater is het niet geworden, dus carola ik heb de nationale grootheden niet kunnen bewonderen. Ik ben met wat mensen uit het hostel naar de river bridge in central geweest waar we gezellig een drankje hebben gedronken, waardoor het 3.45 uur werd waardoor ik dus vandaag geen kans meer zie om naar little india te gaan (elvira, ik ben er dus niet geweest)
    Ik ga eind van de middag naar het vliegveld en dan zien we weer verder....

  • 19 December 2010 - 15:26

    ITO:

    Ziet er helemaal top uit. STARBUCKS!!! Altijd goed.

    Op naar Australie, ben benieuwd.

    Plezier! xxx..

  • 19 December 2010 - 18:02

    Rene:

    He meisie,

    Ziet er goed uit, ben blij dat je zo lekker je draai vindt. Hoop dat het in Australie ook zo leuk is voor je maar dat zal vast wel goed komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 69843

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: