Fiji een hele nieuwe ervaring - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Fiji een hele nieuwe ervaring - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Fiji een hele nieuwe ervaring

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 Maart 2011 | Fiji, Nadi

dinsdag 15 maart 2011 kwam ik aan in Nadi, de hoofdstad van Fiji. Ik ben hier gekomen om een 12 daagse trip te doen en daarbij 6 eilanden(eigenlijk 7 incl. het hoofdeiland) te bezoeken. De temperatuur is hier fantastisch een graad of 30 en de zon schijnt. Het is nog steeds regenseizoen. Het regenseizoen houdt hier in een tropische bui, 1x per dag. En je kunt de klok er op gelijk zetten, het is bijna dagelijks rond 16 uur. Rond 15.30 uur begint het flink te waaien en dan voilà regen om 16 uur. De regen duurt maximaal een half uur. En dan begint de zon weer te schijnen. Er hangt hier een Caribische sfeer. Iedereen is even aardig en even relax. Maar soms een beetje te. Iedereen wil dat je terug komt naar hun eiland/bar etc. ( je bagage wordt overal naar toe gedragen, je wordt verwelkomt als een koningin etc.) maar dat is meer iets wat ik de laatste maanden in Australië niet gezien heb. Daar is het zo westers in vergelijking met hier.
Na een nacht in Nadi vertrok ik vroeg naar de haven om de boot(een soort van catamaran maar vliegensvlug, hier zal ik de komende 2 weken mee reizen) te pakken naar eilandengroep ‘Mamanuca’ wat beschikt over 4 eilanden. Ik bezoek er 2. Namelijk south sea island and Beachcomber. South Sea Island is een eiland het meest zuidelijke eiland (ofwel het meest dichtbij vanuit Nadi bekeken). Het is een eiland wat in maximaal 3 minuten rondom geheel te bewandelen is (en als je opschiet in 2 minuten). Maar ik ben in Fiji dus opschieten is er niet bij, je doet er eerder 5 minuten over dan 2. Alles gaat hier op zijn gemakkie. Het eiland beschikt over een prachtig wit strand met helder blauw water waar rond zonsondergang de reef haaien een kijkje komen nemen (hoe cool is dat?!) Het eiland beschikt over verschillende faciliteiten zoals snorkelen, een submarine boot waarbij je met boot en al onder water gaat waar je het leven onder water kunt bekijken. Je kunt er ook kayakken en duiken. Op dit eiland verbleef 2 dagen waarbij is weinig tijd had om te gaan duiken. Ik had namelijk ook nog een excursie vanuit dit eiland. Zeilen over ‘the pacific ocean’en een bezoek brengen aan de eilanden ‘Castaway’(ja dit van de film: Castaway met Tom Hanks). Nadat is rondom het eiland gesnorkeld had en meest prachtige kleuren onder water had gezien. Nam ik een kijkje op het eiland waar nog verschillende signalen van de film te zien zijn. Zoals een ingegraveerde HELP op een rots. Na lunch op de boot, besloot de boot verder te varen naar een ander eiland waar ik een CAVA ceremonie moest bijwonen om het eiland te kunnen betreden (Cava is een soort zaad uit een plant vermengt met water, een soort van reiniging maar als je teveel hier van drinkt, wordt je een soort van stoned. Dus je snapt het wel, de Fijien people gebruiken soms een beetje teveel en er worden zelfs Cava feesten georganiseerd voor toeristen. En natuurlijk heb ik dat ook gedaan, nou ik was in soort van relax stand terecht gekomen en heb geslapen als een baby). Eenmaal terug in South Sea Island, vertrok ik de volgende dag naar Waya Lai lai een groter eiland als South Sea en minder persoonlijk maar de zon schijnt en er is een prachtig strand. By the way hier in Fiji weten ze wel wat Dorms( hostelkamers) zijn. De kamer grootte varieert van 12 bedden tot 120. Best warm ’s nachts als je slaapt met 120 mensen in je kamer. Maar ook wel weer gezellig. Na 2 dagen Waya lai lai vertrok naar Korovou, een eiland met een zeer goede sfeer een prachtig strand en een heerlijk zwembad. Dit is ook een van de eilanden waar ik mij het meest vermaakt heb. De kok maakte overigens heerlijk eten. De afgelopen 4 dagen heb ik niets anders gegeten dan Curryrijst en hier kregen wij Pizza en Wedges. Mmm…. Na 2 dagen op naar Coral View wat meer een eiland was voor feesten en partijen dus dansen maar. Ik heb hier de BULA dance geleerd (Bula betekent: hallo, hoe gaat het? En ieder eiland verwelkomt je met een dans of een optreden) Een soort Macarena Dance. Op dit eiland ontmoette ik 25 studenten uit Amerika, super raar volk maar ook zo gezellig. Overigens reis ik de afgelopen dagen met 2 meiden uit Engeland, 1 uit Duitsland en 1 jongen uit Canada en wij hebben de grootste lol. Soms een beetje TE (vroeg aan de bier en cocktails hihi). Na 2 dagen Coral view, op naar Manta Ray Island waar ik gesnorkeld heb met roggen, reef haaien, zwaardvissen en vissen met alle kleuren van de regenboog. Het is een 5 ster resort met een ala carte menu en prachtige enthourage. Helaas verbleef ik hier maar 1 nacht. Op naar het laatste eiland Beachcomber wat ook een soort Party Island is. En ja… de alcohol vloeit hier lekker hoor. Na twaalf dagen fantastische stranden en mooie eilanden terug naar de main Island waar ik nog 6 dagen zal verblijven.
Ik heb waarschijnlijk een hoop niet geschreven want het is zo moeilijk om een verslag over 2 weken te schrijven maar waarschijnlijk zullen de foto’s alles duidelijk maken. Nog een krappe 4 weken en dan ben ik weer thuis, en das ook wel weer lekker, heb inmiddels het gevoel dat ik alles eruit gehaald wat er in zit.



  • 27 Maart 2011 - 12:09

    Mams:

    Nou het ziet er allemaal weer fantastisch uit

    Geniet nog maar even van de vrijheid

    Dikke kus

    Mams

  • 27 Maart 2011 - 15:15

    Marga Krijgsman:

    Natalie,

    Wat een heerlijke Bounty eilanden. Volgens mij haal je jr er inderdaad alles uit wat er in zit. Ik lees je verhalen steeds moet grote belangstelling en ben stiekun wel een beetje jaloers op je. Geniet de laatste weken er nog maar van, want voor je het weet is het voorbij.
    Groetjes, Marga Krijgsman.

  • 27 Maart 2011 - 20:21

    Paulien Van Achteren:

    Hallo Nathalie,
    Jeetje zeg, wat een verschrikkelijke mooie foto's. Ik weet niet of ik mooiere foto's van een strand heb gezien. En dan die zonsondergang. Ik ga proberen een foto als bureaublad te gebruiken.
    Vandaag in Nederland ook lekker weer geweest. Jij hebt mooie kleuren onder water gezien, ik heb mijn schutting van een mooie kleur voorzien. Ook mooi maar dat is toch wel een tikkeltje anders.

    Ik hoop toch wel dat je het weer fijn zult vinden om naar huis terug te gaan. Het lijkt me bijzonder moeilijk om je weer aan het (gewone) leventje te moeten aanpassen.

    Geniet er nog van en rust goed uit en zie je volgende verslag wel weer tegemoet.

    Groetjes Paulien van Achteren

  • 27 Maart 2011 - 20:40

    Daan:

    Hey zussie,

    Leuk verslag weer, en super foto's.

    Geniet er nog maar weer even van, want over een paar weekies is het voorlopig voorbij voor je.

    Kus Kus Kus,

    tot snel,

    Daan

  • 28 Maart 2011 - 20:14

    Ineke :

    hallo nathalie wat een mooie foto's zeg en wat een mooi natuur heb je daar ,ik denk als je dat
    alle maal heb gezien, bijna geen reis meer ,zo mooi is als deze ,je heb zoveel meegemaakt en gedaan dat doe je maar een ker in je leven ,ik ben wel weer blij voor Rene dat je over 4 weken weer thuis ben ,ik moet zeggen dat hij zich goed er doorheen slaat hoor ,hij gun het je echt ,en dat zecht toch veel ,het is toch een hele lange tijd ,als je van elkaar houd ,nu geniet er nog van en veel plezier nog groetjes Ineke en Arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 959
Totaal aantal bezoekers 69873

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: