Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan....

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 April 2011 | Australië, Brisbane

Op 16 december 2010 vertrok vanuit het koude kikkerlandje (het sneeuwde op die dag) naar het warme Australië om mijn droom te verwezenlijken. 4 maanden reizen om van west naar noord-oost te komen. Van Perth naar Alice Springs en van Melbourne naar Cairns dat is wat ik gepland had. Het leven in Australië is ongelofelijk duur maar had genoeg geld gespaard om mijn reis toch te kunnen vervullen. Kopje koffie is 5 dollar (4 euro) en ritje met de trein is gemiddeld 15 dollar (12 euro) en dan ben je stad nog niet eens uit. Ik heb heel goed weer gehad (51 graden op oudejaarsdag in Melbourne) en heel slecht weer gehad (19 graden met regen in Brisbane).
Ik heb gedaan wat ik wilde: genoten van de locals en heel veel mensen ontmoet(wrs. ook nog potentiele vrienden voor in Nederland), the outback bezocht, gesurfd in de oostkust, hagelwitte stranden bezocht, gedoken, gesnorkeld. Prachtige regenwouden bezocht en natuurlijk heerlijk genoten van het weer (dat nog het meest). Maar mijn planning was iets te strak waardoor ik 6 weken te vroeg op mijn eindbestemming terecht kwam waardoor ik besloot nog een trip naar Fiji te boeken waar je het gevoel hebt dat je in de hemel terecht bent gekomen. Na mijn trip naar Fiji besloot ik eerder naar huis te willen omdat ik alles gedaan wat ik wilde en waar ik van droomde. Alleen ging het regelen niet al te gemakkelijk. Na 100 euro aan telefoonkosten en 4 uur telefoneren was het dan eindelijk geregeld. Dat betekent dat ik 9 april 2011 thuis ben i.p.v. 22 april, 2 weekjes eerder dan gepland
Ik heb een hoop geleerd in Australië. Mijn engels is een heel stuk verbeterd, ik lees zelfs engels boeken nu. Stress is nergens voor nodig, dus mensen pas maar op, ben zo relax als het maar kan. En heb geleerd dat ik heel erg blij mag zijn met mijn vriendjes en familie (wat heb ik jullie gemist zeg).
Wist je dat……
Canberra: de hoofdstad van Australie is.
Een pakje sigaretten: 10 euro kost
Alcohol en sigaretten: 80 % acijns op geheven wordt
The Great Barierre Reef: op de wereld erfgoed lijst staat
Hier de Aziaten ontelbaar zijn.
Australiërs, Ozzies genoemd worden
New zelanders, kiwi’s genoemd worden
Ozzies en kiwi’s soms onverstaanbaar zijn.
Je engels bar slecht mag zijn hier, want de Ozzies gebruiken zelf ook geen politiek correct engels.
Het hier niet uitmaakt of je wit, bruin of geel bent.
Nederlanders: crazy dutchies genoemd worden.
De meest gebruikte woorden hier… Crikey en Awesome is
Je door iedereen sweetie, darling of honey genoemd wordt.
Als je ken heet, barbie(bbq) niet mag gebruiken.
Ik meer dan 12 gb aan foto’s heb.
Internet gemiddeld 4 dollar per uur kost
De dollar dramatisch hoog is nu, waardoor ik dubbel zoveel uit geef, dan als ik een jaar geleden hier zou zijn.
Alle sponsors dus welkom zijn
Drugs verboden is in Australië, behalve in Nimbin (hippie town)
Meer dan 100 uur gereisd heb.
Ik hier gemiddeld iedere dag rond 23 uur in bed lig.
Coon, de walgelijkste, goedkoopste wijn is (10 dollar voor 4.4 liter)
Coon, wordt hier gedronken als water
Als je verteld dat je uit Holland komt, dat iedereen denkt dat je in Amsterdam woont.( Amerikanen denken dat Amsterdam een land is).
Als je verteld dat je uit Holland komt, dat iedereen denkt dat je altijd stoned bent of drugs bij je hebt.
ik 4 paar slippers,1 paar schoenen,2 bikini's en eigelijk mijn hele garderobe versleten heb hier(de wasmachines hier zijn vreselijk).

Vriendjes en vriendinnetjes tot zaterdag, iedereen is welkom voor een drankje.

  • 05 April 2011 - 04:45

    Frank:

    Hey lieverd,

    Dat klinkt allemaal super gaaf en voldaan...ik wens je een hele goeie reis toe
    En we zien je eindelijk zaterdag weer en 1 ding is zeker niemand maar
    Dan ook niemand pakt je deze ervaring ooit meer af..

    Je bent een awesome chicky.... Dikke kus van ons

  • 05 April 2011 - 07:17

    Liesbeth :

    Ik heb genoten van al je reisverslagen en al die foto's, ik ga dat missen!! Leuk om te lezen dat je Engels zo goed is geworden hihihi ( zou ook iets voor mij zijn) en eerlijk gezegd: het lijkt me ook heerlijk om op vakantie te gaan naar Australie. Staat ook nog op ons verlanglijstje dus wie weet....

    Een heel goede thuisreis gewenst en een heel mooie hereniging met allen die je lief zijn en je zo hebben gemist!
    Wij zien je weer op de volgende Costa-Rica-reunie!

    Groetjes ook van Ron,
    Liesbeth

  • 05 April 2011 - 07:38

    Memo Dierckxsens:

    Wat suuupppper leuke ervaring heb je nu meegemaakt zeg!!!!
    Het was nog winter dat we voor het latste kontact haden, maar well je hele reiz gevolegd.

    Ik hoop dat je je droom gevuld heb omdat zo een kans vind ik uniek te zijn...

    Pura Vida

    Memo

  • 05 April 2011 - 07:51

    Caro:

    Lieve Naat, alvast een hele goede reis back home!!!! Geniet nog volop de laatste dagen en zie je in......Zoetermeer! xx

  • 05 April 2011 - 09:12

    Priscilla:

    Hey hallo,

    Heb bijna al je reisverslagen wel gevolgd en super leuk om te lezen.
    Zo te lezen heb je een super leuke tijd gehad!? Maar denk dat het nu ook fijn is om naar huis te gaan. Je bent in ieder geval een mooie ervaring rijker.

    Wil je even een goeie reis terug wensen!

    Groetjes Priscilla

  • 05 April 2011 - 11:13

    Mams:

    Lieve Lieve Nathalie

    Ik ben de uren aan het aftellen, dat ik je een hele maar dan ook een hele dikke knuffel mag geven.

    Je avontuur is dan weer voorbij , maar in je hoofd zal dit avontuur nooit voorbij zijn.

    ik wil je bedanken voor alle berichten,skype,smsjes telefoontjes die ik in die 4 maanden van je mocht ontvangen , daardoor waren die maanden toch snel om,en had het gevoel dat ik er af en toe bij was.

    Je hebt zoveel gedaan en zoveel geleerd .
    Nu is het tijd om terug te keren naar het echte vaste land , en hoop dat je snel weer je draai gaat vinden , en al je nieuwe plannen mag gaan uitvoeren de komende jaren.

    een laatste dikke nep kus via je reisverslag , een goeie reis terug , en tot zaterdag


  • 05 April 2011 - 12:41

    Josefien:

    Hey Naathje,goed dat je weer thuiskomt!!!
    Ik zal je reisverslagen zeker missen want ik heb ervan genoten!!! Je schreef zo leuk dat het net was of je erbij was.
    Zie je gauw,
    dikke knuf

  • 05 April 2011 - 14:07

    Ineke:

    fijn dat je weer lekker naar huis komt ,ben blij voor Rene die mis je ook ,tot Zaterdag
    en een hele goede reis terug
    groetjes Ineke en Arie

  • 05 April 2011 - 15:18

    Marga Krijgsman:

    Nathalie,

    Ik kan me voorstellen dat je naar huis verlangt als je alles wat je had gepland ook daadwerkelijk gedaan hebt. Ik hou me aanbevolen voor een foto- en vertelavondje als je weer een beetrje bijgekomen bent.

    Groetjes

    Marga

  • 05 April 2011 - 20:09

    Pauline Van Achteren:

    Blij ben ik voor jou, voor je familie, en voor Rene dat je eerder naar huis komt. Jammer vind ik dat ik nu al je leuke verhalen zal missen en natuurlijk ook die hele mooie foto's.
    Ik wens je een hele goede terugreis ook namens Jeroen en hoop je gauw weer te zien.

    Groetjes vanuit Zoetermeer.

  • 06 April 2011 - 13:09

    Nathalie Schutter:

    bedankt voor alle reacties afgelopen 3,5 maand! vond het erg leuk, en blij dat ik niet alleen voor mijzelf een dagboek heb bijgehouden dikke kus naath tot snel

  • 06 April 2011 - 21:28

    Teunie:

    wat jij allemaal heb meegemaakt pakken ze nooit meer van je af leuk dat ik al je verhalen heb mogen lezen .ik wens je een hele goede terug reis en geniet ook maar weer als je thuis bent dikke kus....

  • 08 April 2011 - 21:20

    Mams:

    Laat ik dan misschien de laatste zijn die iets schrijft
    Als het goed is zit je nu hoog in de lucht onderweg naar huis, morgenochtend om 6 uur kom je aan in Frankfurt , wij hopen je een paar uur later te zien .
    Ik heb je erg gemist , en ben blij als je weer in Nederland bent

    Welkom terug in Nederland

    Dikke kus Mams

  • 25 April 2011 - 13:10

    Corine Ijpelaar:

    hoi, wat een leuk verslag heb je gemaakt!
    ben hier via je mam en toen naar jou facebook en niks nieuwgierig hoor..hahahaha ( ben het nichtje van je mam) gr corine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 1151
Totaal aantal bezoekers 69867

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: