Een wereld van verschil.... - Reisverslag uit Suva, Fiji van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil.... - Reisverslag uit Suva, Fiji van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil....

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

03 April 2011 | Fiji, Suva

Na 2 weken op de eilanden terug naar de main island (vita levu) De eilanden en de main island zijn een wereld van verschil. Het is een soort van een droom op de eilanden en op de Main island zie je een hoop armoe en vervuiling. Je wordt winkels ingetrokken om wat te kopen en je hoeft niet bang te zijn dat je geen taxi kan vinden, op iedere hoek van de straat staan rijen met taxi's die je voor de goedkoopste prijs ergens heen willen brengen. Ik vertrok maandag van Nadi naar Pacific Harbour met een Coachbus (met AC en met weinig stops), wat mij was aangesmeerd in een van de winkels, maar niet gek voor 20 dolllar (8 euro) zat ik 3 uur later in een prachtig resort voor 15 euro per nacht inclusief ontbijt. Helaas was het er wel oersaai, maar daardoor kon ik lekker wat bijbruinen. Daarnaast heb verschillende dorpjes uit de nabije omgeving bezocht waar een hoop houtsnijwerk en schelpenkettingen te koop was. Na 4 nachten in Pacific Harbour en een oplader voor mijn iphone armer, welke was gestolen ( loop ik 4 maanden met als mijn waardevolle spullen op zak, stelen ze je oplader. En een nieuwe vinden in Fiji is niet zo makkelijk hoor) vertrok ik naar Suva. Ik had dezelfde coachbus geregeld maar uiteindelijk nooit genomen heb, want raasde zo voor mijn neus voorbij terwijl ik als een tijd stond te wachten. Hij knipperde zelfs nog met zijn lampen. Na een half uur vol verbazing te hebben gewacht met hoop dat dit mijn bus niet was. besloot ik de eerste beste bus te nemen die langs kwam. Het was een local bus voor 5 dollar (2 euro) naar Suva in 2 uur (normaal 40 minuten) we zijn gestopt in ieder pieterig peuterig plaatsje. Maar wat een ervaring met de locals in de bus, geen plek voor mijn bagage en bij iedere drempel zat ik tegen het plafond. Maar ik kon heerlijk genieten van de plaatselijke radiozender waar de gouwe ouwe nog erg populair zijn zoals Vengeboys, Backstreetboys en Phill Collins.( de muziek stond zo hard dat je alleen het ligt nog uit hoefde te doen en je had een 80/90's party) Aangekomen in Suva kwam de drukte je tegemoet, overal mensen, eetkarren, rare geurtjes en warmte. Mijn eerste opdracht was op zoek naar een Hostel. Iemand had mij Colonial Lodge aanbevolen, na een 1/2 uurtje zoeken en een bak koffie onderweg. besloot ik een taxi te nemen want de wegen lopen zo raar hiero. Er is geen enkel structuur te vinden in de wegen en straten. uiteindelijk was is er dan, het was geen hostel maar een gastgezin. Hoe grappig is dat, moet je ook maar weer meegemaakt hebben. ontbijt en diner met zijn allen eten, kinderen en honden houden het huis levendig. Nadat ik was aangekomen ben ik met een paar gasten uit de lodge een duik gaan nemen in het zwembad met een prachtige zonsondergang. Uiteindelijk de dag afgesloten met een heerlijke pizza (dat was lang geleden, aangezien je hier alleen rijst met curry's kan eten).
gisteren (3-4-2011) ging ik weer terug naar Nadi(5 uur in de bus) waar ik vandaag (4-4-2011) het vliegtuig terugpak naar Brisbane om mijn laatste 2 weken vol te maken. overigens blijf ik maar 1 nacht in Brisbane en dan vlieg ik door naar Cairns

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 69871

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: