Magnetic island is niet zo magnetisch als je denkt - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Magnetic island is niet zo magnetisch als je denkt - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Magnetic island is niet zo magnetisch als je denkt

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Maart 2011 | Australië, Cairns

Nadat ik Airle beach heb verlaten, ben ik vertrokken richting Townville om daar de ferry te pakken naar Magnetic Island. 2 dagen verblijven op het voorlopig laatste Australische eiland.
Na een busreis van ruim 5 uur was ik dan eindelijk aangekomen in Townsville waar ik de ferry zal nemen naar magnetic island. Een eiland met veel natuur en prachtige stranden. Maar helaas was het eiland nog niet helemaal zoals was voorsteld. De Cyclone van afgelopen februari had een bende gemaakt van het eiland. Al waren de locals druk bezig om het te herstellen. Op de 2e dag van mijn verblijf. Besloten caroliene en ik een walktrack te gaan doen langs de stranden van Magnetic island.
Zo gezegd zo gedaan. Maar ook de walktrack waren niet mooi, i.v.m. veel schade aan de natuur. Wij stonden af en toe tot aan de enkels in het water en moesten ons door de bladeren en bomen worstelen om naar het dichtstbijzijnde strand te worstelen. Eenmaal aangekomen bij het strand, was het een prachtig strandje zonder een kip te bekennen. Behalve 1 man, die vertelde dat dit een nudistenstrand was.(wat ik al begrepen had, toen ik hem naakt zag rond lopen). Nadat wij aangekomen waren op het strand zagen wij er een beetje tegenop om terug te moeten want het was warm en zeker niet heel speciaal. De man zei:” Als jullie nou via de rotsen gaan, dan ben je binnen een 15 minuten op het andere strand”. Zo gezegd zo gedaan. Maar het was erg glad en gleden een paar keer uit. Waardoor Caroliene met haar handen in de schelpen terecht kwam. Nadat wij een kwartier bezig geweest waren met een pinchet de scherven uit Caroliene haar handen te krijgen. Besloten wij terug te gaan en niet de weg via de rotsen te vervolgen. Na veel kleerscheuren en schaafwonden waren wij dan eindelijk terug en hebben wij de oude weg vervolgd. Na 2 km lopen(40 minuten) via de gehavende weg, kwamen wij dan eindelijk aan bij het volgende strand. Waar wij een lift kregen van 2 backpackers die daar met de camper waren gekomen. We waren blij om terug te zijn in ons hostel.
’s Avonds de plaatstelijke markt bezocht want erg gezellig was tussen de locals. Maar de markt stelde natuurlijk weer niets voor. (zoals gewoonlijk) 2 kraampjes met eten en een kraam met kunst. Op de terugweg kwamen wij een art galerie tegen welke van ene Vonnie van Bemmel was. Nederlander dus! Vonnie woonde al jaren in Australie en verkocht en snoepjes aan de local. Er was zelfs zouten drop. Na een tijdje gepraat te hebben en nog met een papegaaitje op de foto te zijn geweest, vertrokken wij weer terug naar ons hostel. Om vervolgens de volgende dag weer onze trip te vervolgen richting Cairns.
En ja hoor, daar gingen wij de volgende dag weer. Met de bus naar Cairns. Maar dit is mijn laatste ritje in ‘the greyhound’bus. Inmiddels ben ik 3 dagen in Cairns waar het ook al 3 dagen regent. Ben bezig om wat zaken te regelen voor mijn uitstapje naar Fiji. Waar ik inmiddels onwijs veel zin in heb, omdat het hier zo slecht weer is. Wegen zijn weer gesloten i.v.m. overstromingen. Dus het is tijd voor een nieuwe uitdaging
15 maart vertrek ik voor 3 weken naar Fiji waar een rondreis ga doen de 6 mooiste eilanden van Fiji. 4 april kom ik terug in Australie en zal daar mijn vakantie afsluiten. Nog 6 weken en dan ben ik weer terug in Nederland



  • 09 Maart 2011 - 01:10

    Nathalie Schutter:

    Sommige foto's zijn een beetje raar maar onder andere zijn het wedstrijden: digeridoo spelen (o.a. op een stofzuigenslag) en de wedstrijd chilli eten. Niet heel belangrijk om te vertellen maar is even voor de vormgeving.

  • 09 Maart 2011 - 07:45

    Es:

    Nou lol hebben jullie zeker. Tijd gaat snel he meis, geniet nog mar lekker! En wat waanzinnig dat je naar Fiji gaat, whow! JALOERS met grote hoofdletters!
    xx

  • 09 Maart 2011 - 08:16

    Vinnie:

    Fucking hell.. Fiji... IK WIL OOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 09 Maart 2011 - 16:25

    Natascha:

    Het Naatje,

    Ook nog naar Fiji, nu echt jaloers!
    Nog maar 6 weken en dan kom je alweer terug!!!!!
    JEEEEEEEEHHHHH!

    Geniet nog lekker, meis, veel plezier

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 69874

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: