North Queensland - Reisverslag uit Daintree, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu North Queensland - Reisverslag uit Daintree, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

North Queensland

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 Maart 2011 | Australië, Daintree

North Queensland
Afscheid nemen blijft een pijnlijk begreep, ook heb je maar 3 weken iemand gekend. Vrijdag was het dan zover. Na 3 weken intensief samen gereisd te hebben, heb ik afscheid genomen van Caroliene. Omdat wij allebei weer ons eigen weg gaan, zij naar Darwin en ik naar Fiji. Nadat ik Caroliene vrijdag had uitgezwaaid ben ik samen met Jerry (‘Een nieuwe Nederlander’) de stad ingegaan. En omdat ik werkelijk geïnteresseerd ben in een Digeridoo (een typisch Australisch blaasinstrument). Ben ik Digeridoo’s gaan spotten. Eenmaal aangekomen bij een winkeltje met ‘echte’ digeridoo’s. Was de mevrouw van de winkel zo enthousiast over haar instrumenten. Dat Jerry en ik een les kregen in het bespelen van het instrument. Nadat wij de basics hadden geleerd en high waren van het blazen besloot ik toch nog te wachten om er een te kopen. Omdat ik nog naar Fiji ga. Diezelfde dag besloot ik samen met Jerry en 2 duitse jongens een auto te horen om 2 dagen een roadtrip te doen naar Cape Tribulation (het meest noordelijke puntje wat zonder 4wd te bereiken is). Wij hadden gekozen om het zelf met de auto te doen, omdat je dan tenminste kan stoppen waar je wil en het is nog goedkoper ook. Zoals gezegd zo gedaan. Zaterdag vertrokken wij dan met zijn vieren met een Nissan Xtrail (hadden een normale 4 persoonsauto besteld maar kregen een 4wd). Het leuke is dat ik de 2 duitse jongens niet kende. Maar het klikte gelijk. Nadat wij Cairns hadden verlaten was ons eerste stop ‘Palm Cove’(wij hadden prachtige foto’s gezien bij een art gallery met zon, en nu maar hopen dat wij ook mooi weer hadden, het is namelijk nog steeds regenseizoen hier in het noorden). Eenmaal aangekomen bij Palm Cove hadden wij prachtig weer en hebben wij kunnen genieten het prachtige strand met palmbomen. Na een korte wandeling richting een brug waar veel vissers waren stond een echtpaar naar het water te staren en wees ons een grote vis in het water. Groot, ik denk dat de vis 3 meter was, het moest een haai zijn, waar ik de naam alweer kwijt val ben. Na deze prachtige ontdekking, terug naar de auto voor de volgende stop ‘Mossman Gorge’. Er stond een wandeling van ruim een uur op het programma midden in het regenwoud met prachtig uitzicht over een Creek. Het was inderdaad een onwerkelijk mooie plaatst. Maar een ding was vreselijk, dat waren de muggen. Na een tijdje lopen wisten wij niet hoe snel wij naar de auto moesten vanwege de muggen. Ik denk dat ik op ieder been meer dan 50 muggenbulten heb (Ik lijk wel the elepfant men, en kan gewoon niet stoppen met jeuken omdat er altijd wel een jeukt). Nadat wij deze wandeling achter de rug hadden, zijn wij met ferry naar het Daintree regenwoud gegaan, waar ieder stukje een pracht is om te zien. Na een paar kleine wandelingen was het inmiddels al bijna 17.30 uur en zijn wij naar een hostel gegaan in het midden van het regenwoud waar wij in tenten sliepen. Vandaag Cape Tribulation bezocht waar het regenwoud, de reef ontmoet (overigens het enige plekje in de wereld waar de zee samenkomt met het regenwoud) . Na een heerlijk lunch terug gereden richting de ferry waar nog een wandeling op het programma stond. Het was een niet aangegeven wandeling maar er zou een prachtige Creek zijn, genaamd: ‘The blue Hole’. Na weer 15 muggenbulten en wat geklim en geklauter was daar zeker een prachtige Creek waar het water zo blauw is als op een schilderij. Even heel snel in het water gesprongen omdat er in dit gebied ook Krokodillen leven (best spannend hoor). Ons laatste stop was een ijsje midden in het regenwoud, en wat stond daar: een Cassowary (een kalkoen ten grootte van een struisvogel, waarvan het nog minder van 1000 van bestaan, en overigens alleen voorkomen in North Australië en Papua new Guinea en minder dan 5% van de Australiërs heeft er een gezien in zijn leven). Eenmaal terug in Cairns, besefte ik dat het 2 fantastische dagen waren. Nog 2 dagen en dan gaat mij vlucht naar Brisbane om vervolgens woensdag naar Fiji te gaan.

  • 13 Maart 2011 - 11:20

    Sandra En Bobby:

    Hey Nathalie,
    We lezen nog steeds met veel belangstelling je verhalen! Het lijkt wel of de gebieden steeds mooier worden. De stranden en de natuur. Echt heel mooi! Leuk dat je zoveel mensen ontmoet onderweg. Dat lijkt mij wel erg gezellig! We vinden je ook echt dapper,hoor! Wat dat betreft heb je je tijd wel nodig daar! Rene heeft echt in zijn vakantie z'on klein stukje gezien en volgens mij zeker niet het mooiste gedeelte. Maar goed! Geniet nog even en ik ben benieuwd naar de foto's van fiji... Dat lijkt mij ook zo mooi!

    xxx Sandra en Bobby

  • 14 Maart 2011 - 23:45

    Mams:

    Heel veel plezier op Fiji en kan alleen maar zeggen " GENIET GENIETen GENIET "

    Dikke kus mama

  • 25 Maart 2011 - 09:02

    Frank:

    Asociaal ....Fiji...!!

    Serieus....je zou alleen naar australië gaan en nu ineens ook naar Fiji... ;)
    Geniet er lekker van lieverd.....

    Je verhalen zijn nog steeds prachtig om te lezen en de foto's gaaf om te zien...
    Vooral het feit dat je het helemaal naar je zin hebt is goe dom te lezen...

    nog klein maandje dus ga maar gauw genieten van al het moois daaro.

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Daintree

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 69817

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: