Sydney and New South Wales - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Sydney and New South Wales - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Sydney and New South Wales

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Januari 2011 | Australië, Sydney

19 januari 2011
Na een dagje lekker niksen in Sydney kwam ie dan eindelijk aan, Reneetje. Na 24 uur reizen en helemaal kapot, dacht laat ik niet de gierigaard uithangen maar ik zal die klos maar eens ophalen vanaf het vliegveld voor 24 dollar. Om 18.30 uur kwam hij dan aan, met een uur vertraging.
Met de trein vanaf het vliegveld naar Townhall (Sydney) waar wij de komende 3 dagen zullen slapen in een 10 persoons kamer( ik was hier al 3 dagen). Na de tassen afgedropt te hebben. Zijn wij een wandeling gaan maken door de stad. Via Chinatown (wat loempia’s opgepikt) doorgelopen naar Darling harbour waar wij even gezellig aan het water hebben doorgenomen. René was inmiddels over zijn slaap heen. Zijn wij nog een drankie gaan doen in ‘the scary canary’een kroeg die vast zit aan het hostel.
20 januari 2011
Een dagje naar de dierentuin van Sydney(Torongo Zoo) hadden wij gepland. Met de Trein, Ferry en de Sky train (kabelbaan naar boven) konden wij daar naar toe. Dat hebben wij ook gedaan. Vanuit de Ferry hadden wij een prachtig uitzicht over het Opera House en The Harbour Bridge (wat je toch gezien moet hebben als je in Sydney verblijft). Het was vandaag een warme dag tussen 25 en 30 graden, dus flink bikkelen in de dierentuin (René moest nog erg wennen aan de warmte). Wat wij er van voorstelden was een dierentuin vol Australische dieren, maar dat was slechts een gedeelte ervan en het leek op een dierentuin als elk ander. Maar toch was het leuk om er eens geweest te zijn.
Ons plan is om ongeveer 2 weken met een camper, New South Wales te gaan verkennen. Dus besloten wij naar de wijk ‘Kings cross’ te gaan om daar de prijzen te vergelijken van verschillende verhuurbedrijven. Na een straat vol verhuurbedrijven afgelopen te hebben, wilde wij gaan boeken bij de goedkoopste maar deze was helaas al gesloten. Dus morgen terug!
Na een avondje gezellig uiteten in een fastfood thai, en een drankje op het terrasje van Darling Harbour waren gebroken maar voldaan. Lekker vroeg slapen vandaag.
21 januari 2011
Dagje strand stond op het menu vandaag. Manly beach was onze bestemming. Maar eerst terug naar Kings cross voor ons campertje. Na deze geboekt te hebben voor 14 dagen vanaf 22 januari 2011 konden wij onze reis naar Manly beach vervolgen. Weer met de trein en de Ferry. Na 30 minuten met de Ferry kwamen wij dan aan in Manly, een leuk havenplaatsje aan de kust van Sydney. Heerlijk geluierd, in de zon gelegen en heerlijk (kort) in de zee gezwommen hebben waren wij moe maar voldaan. Kort: kwallen alarm, harde stroming alarm, dus maar uit het water blijven!!!!
Harstikke vet bij de Hungry jacks (Burger King) gegeten. Na terugkomst in Sydney centrum bedachten wij om nog een ritje met een Ferry te maken naar Luna park(pretpark/kermis), heerlijk een suikerspin gegeten en lekker terug naar het hostel. Na terugkomst in het hostel, dacht ik:” rustig avondje” maar een kamer genoot zei:”je gaat toch nog wel even mee een borreltje doen, het is je laatste avond in Sydney?”. Ze had gelijk. Weer naar ‘the scary canary’ om Sydney af te sluiten.

22 januari 2011
Vandaag gaan wij ons campertje ophalen AAN DE ANDERE KANT VAN SYDNEY (het voelde als: aan de andere kant van Australië) bepakt, bezakt, bezweet en oververhit kwamen wij daar dan aan. Maar wij hadden ons campertje! Inpakken en wegwezen, op naar de Blue Mountains. Oeps, vergeten dat de Ozzies links rijden. Even een paar bochten wennen en ik dacht laat die René maar eerst rijden! En gelukkig heef hij geen flauw benul wat links en rechts is. Dat wij bijna een paar keer dood waren.
Ons doel was the Blue Mountains (Three sisters) maar daar zijn wij die dag niet aangekomen. Afgeleid door de Wentworth falls. Wat overigens wel in het National park van the Blue Mountains ligt. Een prachtige natuur met mooie watervallen. Inmiddels was het 16 uur, en René vond het nog wel een goed idee om een wandeling van 4 uur te gaan maken. Goed dat er iemand met verstand is hiero! Dan maar op zoek naar een slaapplaats voor de nacht. Na uren zoeken naar een park op de landkaart, die in geen velden of wegen te bekennen was. Kwamen wij toevallig langs een veldje waar verschillende campers stonden en hebben daar maar uitgeladen. Na een soepje, worstje en bonen (sorry, groene asperges, die werkelijk niet te weg te krijgen waren). Zijn wij aangeschoven met een drankje bij onze (Australische)buren. Waar wij gezellig in the middle of no where hebben zitten keuvelen(drankjes slaan wel in als een hakbijl hiero, komt dat door de Australische lucht of zo?????).
23 januari 2011
Vandaag stond op de planning onze planning van gisteren uit te voeren. Ik had de stoute schoenen aangetrokken en ben zelf voor het eerst achter het stuur gaan zitten. Het was inderdaad even wennen. Gelukkig waren we in de buurt van de Three Sisters en hebben wij het vandaag wel gered.
Ons volgende doel was “The Hunter Valley “ maar ook weer niet gered. Wij zijn gestrand in de The Colo river (nog niet eens halverwege de weg naar The Hunter Valley) Een enorme camping aan de rivier. Daar hebben wij dag afgesloten met een duik in de rivier. Gelukkig hadden wij hier wel douches, wat wij gisteren niet hadden.( helaas, koud en vies water maar het was een douche).
24 januari 2011
Gewekt door de kakatoo’s (7.30 uur), maar vroeg opgestaan om te doen wat gisteren op de planning stond (nu wordt het wel irritant he?). Na 2 uur rijden was het tijd om eens te gaan tanken. Ook dat kon ons niet mee zitten. Tankstation afgebrand! Volgende nog een uur rijden, dus maar smeken en hopen dat wij het zouden redden, maar wij zijn er toch aangekomen (rijdend). Dus na totaal 3 uur rijden aangekomen in de The Hunter Valley (‘de’ wijnregio van Australië). Na een proeverij, toch nog een lekker wijntje op de kop getikt, voor mee naar Nederland.
Ons reis zijn wij gaan vervolgen naar de Hunter Valley Coast. Na totaal 5 uur rijden aangekomen bij de kust van New South Wales, een klein plaatstje genaamd: Stockton. Hier bevindt zich de meest luxe camping (internet, warme douches, keuken, t.v. alles….) , die wij tot nu toe hebben gehad, maar waar wij ook het meest voor betaald hebben. Hiervandaan nemen wij morgen de Ferry naar New Castle, om een ochtendje te vertoeven. Morgen wij onze weg vervolgen langs de kust naar het National park: Myall lake.

• 24 Januari 2011 - 10:54

Ester:

....zit ik dan; achter mijn bureau, beetje grijs buiten en vorige week zelfs nog 1x auto moeten krabben (jaja nog steeds af en toe nachtvorst). Maar het voorjaar gaat heus wel komen en daar heb ik nu al onwijze zin in! Het blijft heerlijk om te lezen wat je allemaal doet daar. Het moet vast een geweldig gevoel geven om een paar maanden lang alleen maar te doen waar je zelf zin in hebt en niets moet (behalve soms vroeg opstaan als je ergens naar toe wilt). En heerlijk dat René nu bij je is... Onwijs veel plezier verder en tot leesze en schrijfze...

doeiiii Essie

• 24 Januari 2011 - 12:44

Ricardo:

He zusje,

Wat een gereis, een gezuip, en een planningen zeg!!! pfhoeee.
    Mooi dat jullie het een beetje naar jullie zin hebben. Wij zitten hier in de sterfkou.
    Een beetje vernikkelen hier en Rene vind het te warm( wil best even ruilen) beter te warm dan te koud.
    Nog veel plezier zusje we spreken elkaar gauw via de skype.

Kus je kleine broertje

• 24 Januari 2011 - 16:22

Paulien:

Wow!!! Wat zie ik op de foto's 2 gelukkige personen! Blij te horen dat jullie de dingen doen zoals het komt en dat je toch nog uiteindelijk een plek hebt waar je ook samen kunt zijn (ik bedoel dus slapen).
    Petje af voor Rene die zo'n grote reis in zijn eentje heeft moeten afleggen voor het eerst.
    Geniet er nog met volle teugen van en ik zie graag weer je volgende verhaal tegemoet.

Groetjes Paulien van Achteren

• 24 Januari 2011 - 18:53

Sandra En Bobby:

Hey,
    Het is toch wel raar om je broertje nu ook op de foto te zien, hahaha! Wel erg leuk! Ik hoop dat jullie een leuke vakantie hebben samen. Voor je het weet reist Rene weer terug naar huis! Weer een barre tocht terug. Nou, reneetje, dan kom je lekker weer een avondje eten bij je grote zus,hihi!!!!.
    Geniet eerst maar lekker, want dit is natuurlijk wel een toffe ervaring.

Samantha voelt zich al helemaal thuis met de katten. Ze vind ze gezellig, en zijn dikke vrienden geworden.Daar hoef je in ieder geval geen zorgen om te maken. Ze heeft gelijk de smaak te pakken en wil nu ook een huisje met katten. Tja, kleine meisjes worden groot.

Leuke foto's trouwens. Eigenlijk moet je om het jaar dit gaan ondernemen, en ieder keer een ander land, heerlijk! Jaartje werken, paar maanden genieten.
    Petje af voor jou hoor, Naat! Ik vind je echt dapper.

Veel plezier samen! Geniet maar lekker!

xxx

• 24 Januari 2011 - 19:26

Demi :

top gaaf die foto's ik volg het wel al die verhalen echt super geniet er maar lekker van voor je het weet zit je weer in dat koude nederland brr groetjes demi anita en de kids

• 24 Januari 2011 - 21:19

Daan:

Leuk verhaal weer! Rene is nog wel een beetje bleekjes. hihi

Have fun!

Kus

• 24 Januari 2011 - 21:51

Carola:

Nou Naat, als ik nog eens een secretaresse nodig heb zal ik niet aan je denken....plannen... haha. Wat super leuk dat Rene er nu ook is, geniet er lekker van samen!
    X

• 27 Januari 2011 - 13:28

Oma Van Achteren:

Eindelijk heb ik het weer gevonden via Paulien zodat ik nu je foto's heb kunnen zien en alles heb kunnen lezen. Het ziet er wel uit dat jullie het naar je zin hebben en ik denk dat jullie samen wel terug komen zo te zien. Ger denkt van niet en Paulien ook niet maar we zien wel. Hoofdzaak is dat jullie het fijn hebben.
    Nog heel veel fijne dagen samen en de groetjes van Oma.