Een stad is maar een stad…. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Een stad is maar een stad…. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Een stad is maar een stad….

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 December 2010 | Australië, Melbourne

Een stad is maar een stad….
28-12-2010
Mijn eerste dag in de stad Melbourne, wat zal ik vandaag is gaan doen?
Het is vandaag 21 graden met veel wind, het voelt erg koud aan, en heb ook de hele dag mijn trui aan.
Ik denk ga maar eens een wandelingetje maken door de stad en zie wel waar ik beland. Nou wat de titel zegt een stad is maar een stad. Je kunt hier doen wat je in ieder andere stad ook kunt, lopen, slenteren, shoppen, gebouwen bekijken. Eigenlijk niet echt wat voor mij. Ik kom hier niet om te shoppen en cultuur snuiven is leuk maar niet te lang.
Ik ben op de tram gestapt richting St. Kilda. Een strand waar een heleboel backpackers bijeen komen voor sociale contacten. Alleen vandaag is het anders… The Ashes zijn aan de gang, dit is een groot cricket event voor de hele wereld wat een keer in de 4 jaar georganiseerd wordt door Australië. In het park van St. Kilda staat dan ook een groot scherm voor de cricket want alle kaartjes zijn uitverkocht. Het was een gezellige sfeer, maar ben in het park/aan het strand in slaap gevallen want het was weer een vreselijke nacht. Om 1 uur vannacht werd ik gewekt door de hotelstaff omdat er iemand in de kamer was die er niet hoorde. Nou het duurde een half uur voordat iemand opbiechtte er niet te horen. Overigens is het een kamer met 12 bedden en het is hier zo ongelofelijk smerig. Helaas heb ik dit hotel geboekt voor een week, anders was ik wat anders gaan zoeken. Ik had waarschijnlijk niet iets anders kunnen vinden want het is bijna oud en nieuw en iedereen komt naar de stad voor The Ashes. Het is het grootste backpackershotel van de stad. Ruim 400 bedden,5 etages hoog.
Na een bezoek aan St. Kilda wilde ik naar de queen victoria market om wat vers fruit te kopen, maar toen ik daar kwam om 16 uur was deze al gesloten. Bleek open tot 14 uur. Morgen opnieuw proberen maar dan in de avond want dan is er midnight shopping
In mijn kamer zijn een aantal reizigers( 1 Engelse en 2 Ierse en Deense) waar ik eergisteravond en gisteravond mee opgetrokken heb. Het zijn rare mensen maar niets mis mee. Eergisteren hebben wij een uur door de stand gelopen om restaurant te zoeken om te eten. Iedereen wilde wat anders en mocht niet te duur en niet chinees (hou je van chinees, kom hier heen, het is een groot aziaten paradijs)
Gisterenavond zijn wij opnieuw naar St. Kilda gegaan (met de auto van de Deense, wat een oud barrel zeg) om pinguïns te spotten. Je zou denken Pinguïns in Australië, dat is crazy. Toen wij op de boulevard aangekomen waren en vroegen aan voorbijgangers :”weet u misschien waar wij de pinguïns kunnen vinden?” Werden wij uitgelachen. Maar na een wandelingetje over de Pier waren ze er dan toch echt. De Pinguïns. Hele kleine lieve pinguïns. Om 22 uur waren wij terug van de trip en ben ik nog wat eten gaan maken in een keuken die smaakpolitie zal sluiten (hihi). Vandaag stond macaroni met tonijn voor mij op het menu. Het is hier allemaal heel erg duur, dus soms geen uitbreid diner maar blikvoer zoals tonijn. Dat het hier zo duur is, komt omdat de Australiërs ook meer verdienen dan wij in Holland. Het minimum uurloon is 11 dollar (8 euro) voor iemand die geen papieren, niets heeft. Deze dag ben ik maar weer op tijd naar bed gegaan (23 uur). Om 7 uur werd ik wakker van een vreselijk geluid, het was het brandalarm, dus 400 man moest naar buiten in hun onderbroek. Maar was Loos alarm. Ik ben weer terug naar bed gegaan en heb tot 10.30 uur geslapen. Het was een goeie nacht deze keer.

29-12-2010
Vandaag is een graad of25, veel beter als gisteren, maar nog steeds veel wind, denk dat dit hier hoort of zo.
Vandaag had bedacht om naar federationsquare te gaan. Ik ben met de gratis citycircle tram naar federationsquare gegaan. Tijdens de rit weer wat ideeën opgedaan voor morgen.
Ik ben vandaag naar het museum op federationsquare geweest genaamd: ‘Australian centre for moving image’ waar de ‘the art of Disney ‘s classic fairy tales’ aan de gang was. Een leuk en mooi uitstapje. Na dit bezoek ben ik door de stad terug naar mijn hotel gelopen. Nu maar even naar de rooftop om te kijken of het daar een beetje zonweer is. Vanavond ga ik naar de queen victoria market voor wat vers fruit en op zoek naar de place to be voor new years eve.





  • 29 December 2010 - 09:58

    Daan:

    Volgens deze site komen er wel een paar warme dagen aan, maar ook koude (tenminste koud voor jou dan, voor ons is dat heel warm)

    Geniet Daan

  • 29 December 2010 - 22:07

    Pauline Van Achteren:

    Hallo Nathalie,
    Wat is het toch heerlijk om je verslagen te lezen. Ik heb overigens veel bewondering voor je. Ik zelf moet er niet aan denken dat er kikkers in de wc zitten en al zeker niet dat er een muis in mijn tent zit!
    Stoer dat je de zwaarste wandeling hebt gedaan.
    Ik kom net bij Oma vandaan en heb e.e.a. over je reis verteld. Ik zal het wel een keertje aan haar laten zien hoe het werkt.
    Blijf schrijven, wij genieten met je mee.
    Veel plezier nog.
    Pauline

  • 30 December 2010 - 21:13

    :

    Hoi Nathalie, ook hier lezen we met je mee. Groetjes uit een warm Dubai.

  • 31 December 2010 - 07:47

    Mama:

    Lieve Nathalie

    Wij komen net uit bed, en jij bent je al aan het klaarmaken voor de jaarwisseling
    Nou meisje ik wens je alle goeds toe in 2011

    We spreken elkaar weer snel

    Kus Mama

  • 31 December 2010 - 16:41

    PITA Natuurlijk:

    HAPPPPPPPPYYYY NEEEEEEWWWWW YYYYYEEEEAAAAARRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Het is hier 17:36 uur en wij zijn ons aan het klaarmaken om Oud en Nieuw te vieren :0)
    We pakken het fietsie (van Toos en Ruud) en gaan op weg naar een gezellige avond in Oosterheem bij Wes en Es. GEZELLIE!

    Volgens mij voor het eerst in een jaar of 12 dat ik Oud en Nieuw zonder jou vier....
    Als het goed is ben je nog aan het springen en dansen of je bent alweer terug van het feest op het plein (ben je daar ook echt geweest, op het plein?)
    Ik hoop dat je een TOP oud en nieuw hebt gehad!!!

    Die van ons moet nog komen... ik zal er eentje op je nemen vanaaf (HIK) hihi

    TJJJJJJJJJJJJJJJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEE

    X Sen


  • 31 December 2010 - 16:43

    PITA Alweer:

    Hahahaha mij Tjusie loopt uit het kader... hhahahhihihihi...

    TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 69878

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: