happy new year - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu happy new year - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

happy new year

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Januari 2011 | Australië, Melbourne

vandaag is het 1 januari 2011. Ik heb oud en nieuwe gevierd in melbourne.

Gisteren overdag was het tussen de 30 en 40 graden. De piek was om 18 uur, 41.1 graden. Deze dag was goed genoeg voor een dagje strand om op te laden voor the new years eve.
goed genoeg... het was snikheet, het leek de hele tijd dat er een warme fohn op je lichaam aan het blazen was.
Maar ik klaag niet want ik houdt ervan. Ik was met een groep nederlandse gasten mee gegaan naar het strand. Nou ja meegegaan, zij wisten de weg niet, dus eigenlijk gingen zij met mij mee.
Na een dagje op het strand vertoeffen was het tijd om ons klaar te maken voor the big party. Rond 21.00 uur zijn wij (de nederlandse mensen en 1 belg) naar federationsquare vertrokken.
Het openbaar vervoer was gratis, dus een echte hollander neemt dan dus de tram, terwijl het 20 minuutjes lopen is.
hihihihi
Eenmaal aangekomen op federationsquare was er een massa van mensen die naar bandjes luisterde en genoten van hun zelfmeegebrachte picknick.
Wat wel een beetje jammer was, was dat Melbourne alcohol vrij is, dus nuchter het nieuwe jaar in. (50.000 mensen hebben de vuurwerkshow buiten bekeken)

Om 00.00 uur werd er niet afgeteld of zo, het was ineens nieuw jaar. Wij mochten genieten van vuurwerk vanaf alle hoge gebouwen in melbourne. Prachtig!

Na een vuurwerkshow van 15 minuten was het toch tijd om een lekkere alcoholische versnappering te scoren, waardoor wij zijn lopen richting een leuk cafe,bar,pub.
Wij hadden wrs. weer eens niet de goeie weg genomen want wij kwamen werkelijk niets tegen.
Na 1,5 uur lopen door de stad, kwamen wij aan in ons hostel. 2 peoples taaidde al af. En de overige zijn naar de kroeg gegaan in de zelfde straat van het hostel.
30 dollar entree, maar wel redelijk betaalbare drankjes. 2,50 dollar voor een biertje. goedkoopste wat ik hier gezien heb.

Wel jammer dat je dan aankomt om 2.00 uur en de tent sluit al om 4.00 uur
Het was wel een super avond. Ik heb zoveel verschillende soorten mensen gezien en heb mijn ogen dus uitgekeken.


happy new year voor iedereen, en bedankt voor allen lieve smsjes

  • 01 Januari 2011 - 11:13

    Sandra En Bobby:

    Hoi Nathalie,

    Ook namens ons Happy new year!!!!

    Maak er iets moois van dit jaar!

    We hebben een oliebol voor je ingevroren!

    groetjes Sandra en Bobby

  • 01 Januari 2011 - 11:49

    Clement En Saskia:

    Hoi Nathalie!
    Ook wij wensen jou een heel gelukkig nieuw jaar vol met mooie avonturen!
    Liefs,
    Clement & Sas

  • 01 Januari 2011 - 11:54

    Teunie:

    een heel gelukkig nieuwjaar in goede gezondheid en nog heel veel plezier met je mooie reis die je nu aan het maken ben leuk om al je verhalen te lezen.xxx

  • 01 Januari 2011 - 13:18

    J.Mahne/J.v.Diggele:

    Beste Natalie, leuk om je reisverslag te lezen en wij wensen je een heel goed, gezond en gelukkig 2011. Een hele fijne reis en veel avontuur toegewenst. Heb je mijn e-mail nog ontvangen over het adres van mijn familielid Peter van Diggele die bij Mount Taylor in de staat Victoria woont?
    Hij vindt het prima als je op je reis langs wilt komen.
    Verder de hartelijke groeten en veel reisplezier.
    Anke Mahne & John van Diggele.

  • 01 Januari 2011 - 20:45

    Angelique:

    Hey naath!

    Jij ook een gelukkig nieuw jaar, lijkt met wel bizar om met 40 graden overdag, dan 's avonds niet eens af te tellen naar het nieuwe jaar! Gelukkig wel een mooie show gezien en nog even kunnen genieten van een biertje!!

    Veel plezier nog daar, want dit jaar kom je alweer naar huis!!

    Groetjes!!

  • 01 Januari 2011 - 23:02

    Carola:

    10 ---- 9 ---- 8 ---- 7 ---- 6 ---- 5 ---- 4 ---- 3 ---- 2 ---- 1 ---- GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!! (ik heb op de grote markt wel 4 x afgeteld, dus ook 1 x voor jou erbij ;-), volgens mij stonden de klokken in elke kroeg 30 sec. verschillend ;-))

    Ik zie dat er al een oliebol in de vriezer op je ligt te wachten (hmm, vraag me af of dat dan nog lekker is, maar wel lief).

    Wat raar dat het weer per dag zo'n 20 graden verschilt want ik zie hie raan de weersverwachting dat het vandaag maar 19 graden was (en morgen ook).

    Ik ga weer even verder met mn goede voornemen (elke dag 30 min op de Wii die ik net gekocht heb)

    Geniet ervan meis!

  • 02 Januari 2011 - 08:48

    Paulien Van Achteren:

    Nathalie,
    Uiteraard voor jou (en Rene) ook een heel goed, liefdevol, gelukkig en een gezond 2011 gewenst vanuit Zoetermeer!
    Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    Paulien

  • 02 Januari 2011 - 09:18

    Marianne:

    Hai Naat. Beetje laat,maar ook ik wens je natuurlijk een happy new year!!
    Dikke kus xxx

  • 02 Januari 2011 - 11:02

    Mama :

    Hallo naatje

    Even wat info voor je over de hoofdstad van Australie

    Juist omdat Canberra niet populair is is het juist een bezoek waard. Even weg van het toeristisch gebaande pad aan de West kust. Het is fascinerend om een stad te bezoeken die in één keer is ontworpen. Saaie sfeer? Meer een bijzondere en relaxte sfeer met een aantal mooie bezienswaardigheden. Voor 2 of 3 dagen een prima bestemming als je toch van plan was tussen Sydney en Melbourne over land te reizen

    Kus Mama

  • 03 Januari 2011 - 09:06

    Es:

    Ha moppie,

    Paar dagen te laat maar niet minder gemeend; een onwijs gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar gewenst. Wij zagen op het nieuws de vuurwerkshows in Australie (o.a. Sydney) echt spectaculair!! Wij hebben geprobeerd het te evenaren maar dat is natuurlijk niet gelukt... maar de poging was leuk hoor! Feestje bij ons thuis was gezellig en natuurlijk weer lekker laat (vroeg) en 1 januari was echt een bij kom dagje... verder gewoon aan het werk geweest en ook nu zit ik weer achter het bureautje. Gelukkig gaan Wes en ik aankomend weekend lekker samen naar Antwerpen (hotelletje erbij), ben ik wel even aan toe. Hij is natuurlijk heel asociaal 3 weken vrij in deze periode dus voor mij extra frustrerend om iedere ochtend op te staan en naar het werk te gaan.... Maar Wes zou Wes niet zijn als die zijn dagen ook nuttig besteed, vandaag gaat hij starten met het schilderen van de woonkamer!!! Relaxed!!!!

    Nou toedeloe en tot spreeks, xxx Esss

  • 03 Januari 2011 - 10:01

    Ron En Liesbeth:

    Ha die Nathalie,
    we wensen jou een supermooi nieuw jaar toe!
    Geniet van Australie en alles wat op je weg komt.
    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 69897

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: