The Bondi to Coogee coastal walk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu The Bondi to Coogee coastal walk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

The Bondi to Coogee coastal walk

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 Januari 2011 | Australië, Sydney

He, wat is het hier heerlijk bijkomen. Het lijkt net vakantie. Ik ben inmiddels 5 dagen in Bondi beach en werkelijk het is genieten hier. Niets moeten alles mogen. Het enige is dat het weer een beetje tegenvalt. De temperatuur is prima (25 graden gemiddeld) maar het regent hier minimaal 1x per dag. Vandaag was de slechtse dag tot nu toe. Ik heb alleen de zon 1 seconde door de wolken zien schijnen en toen was het weer over.
Dus vandaag geen strand, althans geen strandligdagje. Vandaag heb ik een wandeling gemaakt van 12 km van Bondi beach tot Coogee beach en terug. Een wandeling van 4 uur langs de kust van sydney. Het was werkelijk genieten, lekker temperatuurje, mooie kust, mooie natuur. Op Bronte beach ongeveer op de helft van mijn wandeling is er een natuurlijk zwembad en kindvriendelijke kust gemaakt. Een man vraagt mij of ik kom zwemmen maar weet dat ik zowiezo nog 2 uur moet lopen om daar weer terug komen en besloot dit op de terugweg toch te doen. Na 2 uur aangekomen in Coogee Beach(wat op het punt staat net zo bekend te worden als Bondi beach) Een lekker bakkie koffie gedronken. En terug naar Bronte Beach, tijdens de wandeling begon het flink te regenen en eemaal aangekomen in Bronte Beach leek ik wel een verzopen kat. Het weer werd er niet beter op, maar ben toch maar ff een duik gaan nemen in het zwembad. Mijn laatste uurtje lopen heb ik met mijn handdoekkie om en blote voeten gedaan want al mijn kleren waren doorweekt. (Grappig het voelt echt als: "niet moet,alles mag!". en het kan mij op dit moment niet echt schelen of ik verregend ben of niet. Begin mij een soort van backpacker te voelen denk ik.) Na 4 uur wandelen aangekomen in mijn hostel, lekker een warme douche genomen en mijn chinees van gisteren nog maar eens opgewarmd te hebben was ik moe maar voldaan.

Het was een lekker daggie.

Ik heb vanmorgen nog maar 2 nachten bijgeboekt hier, om vervolgens zaterdag maar eens Sydney the big city te gaan ontdekken. De komende dagen voorspellen ze volgens mijn wat beter weer dus, hoop nog 2 dagen van het zonnetje te mogen genieten.


  • 11 Januari 2011 - 11:06

    Nathalie Schutter:

    het was 12 km totaal, sorry moet niet overdrijven

  • 11 Januari 2011 - 11:32

    Es:

    Jaja beetje opscheppen he?! Nou het is je vergeven hoor...
    Ik vind het echt zo onwijs leuk om je verhalen te lezen, ik krijg hier op mijn werk iedere keer melding dat er weer een nieuw reisverskag klaar staat... lekker ff lezen en fotootjes kijken. Echt super gaaf wijffie wat je allemaal meemaakt daar! En ik snap dat het weer soms wat tegenvalt; regen is en blijft altijd klote... hopelijk krijg je binnenkort echt super weer want dat maakt het allemaal natuurlijk nog een beetje beter!
    Nou tot schrijfs, dikke doei uit ook een nat, grijs en druilerig Nederland (ca. 10 graden).
    xxxx Esss

  • 11 Januari 2011 - 15:30

    Vanessa:

    Hi Naat, leuk al je verhalen te lezen. Carmen vroeg ook gister of je niet in de buurt zit van al die overstromingen :-). XXX

  • 11 Januari 2011 - 20:30

    Nathalie:

    Super leuk al die reacties van nederlandse bodem. @ vanessa/carmen, Niet ik zit meer dan 3000 km ervan af, ga volgende week wel richting dat gebied en kijk hoever ik kan komen, lukt het niet om over lang te reizen neem ik een binnenlandse vlucht. Doe de groetjes aan iedereen vanes. Dikke kus nathalie

  • 13 Januari 2011 - 11:24

    Erna:

    Eindelijk gaan kijken waar je uithangt en wat je aan het doen bent, ik had het er vorig week met Remco over na de training. Nog de beste wensen (mag nog hoor). Leuk hoor zo'n trip. Zoals ze zeggen, geniet ervan voor je het weet zit je weer in druilerig Holland.

  • 13 Januari 2011 - 23:47

    Nathalie Schutter:

    @ Erna, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn dagboek. Ook nog de beste wensen uit Australie. Ik heb niet echt het gevoel dat het begin januari is, en heb het in totaal ook maar 1 x hier gezegd, dat was klokslag 12 uur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 69879

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: