Een stad is maar een stad... (2) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Een stad is maar een stad... (2) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Een stad is maar een stad... (2)

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 Februari 2011 | Australië, Brisbane

Na een aantal dagen Brisbane kan ik wel weer zeggen. Een stad is maar een stad... Je kunt er shoppen, stappen en de plaatselijke culturele zaken bekijken. Maar dan heb je het eigelijk wel weer gehad. Ik merk toch dat de natuur en alles eromheen dan toch meer trekt.

Zondag stond in het teken van helemaal niets doen, maar toen de ochtend nog niet voorbij was, begon het toch weer te kriebelen om wat te gaan doen. Ik had gelezen dat er een zondagsmarkt vlakbij was, maar stelde natuurlijk weer niets voor(dat is normaal bij mij, als ik op zoek ga naar een markt, zie andere verslagen). Toen zijn wij maar een drankje gaan doen aan de Brisbane River, die overigens nog steeds helemaal bruin is van de overstromingen, dus zo'n mooi uitzicht was het niet. Maar het was een gezellige tent waar wij een bierproeverij gedaan hebben met pretzels en al (heerlijk..)

's avond leek het ons leuk om naar de bioscoop te gaan. En dat was het ook. Alleen zaten wij niet bij de geplande film..... Rene was 's middags kaarten gaan halen voor 'the next three days', maar een of andere duistere reden hadden wij ineens kaarten voor 'how are you doing?' Dat is dan niet zo erg, maar wij kwamen er pas achter toen wij al een kwartier in de bioscoop zaten...dus...... Maar gelukkig was deze film ook OK. (De bios was wel relax, armleuningen konden omhoog en rugleuning een stuk naar achter..)

Afgelopen maandag zijn wij naar de 'lone pine' geweest waar wij, meer dan 130 koala's hebben mogen spotten en ook nog heel even mee hebben mogen knuffelen. Die beesten zijn heerlijk zacht maar hebben verdomd schermpe nagels (heb de littekens in mijn arm staan ervan). Daarnaast hebben wij kangaroos en papegaaitjes mogen voeren en aaien. Wij hebben mogen genieten van een schapenscheershow (jeetje, zijn die schapen lenig zeg..) Eigelijk al het australische wild hebben wij daaro mogen bewonderen (incl. dingo's, emu's etc.)

Inmiddels regent het al 2 dagen in Brisbane en is ons trippie naar de moreton Island/stradbroke island niet doorgegaan. Omdat wij daar naar toe zouden gaan voor zon,zee en strand. Dus hebben wij besloten om lekker de toerist uit te hangen en lekker te gaan shoppen in de factory outlet, dit was best de moeite waard.

Inmiddels is de laatste avond aangebroken voor Rene, die mij morgen weer gaat verlaten. Dus vanavond nog even lekker eten een drankie om de vakantie af te sluiten. Ik blijf nog een dag in Brisbane en ga morgen plannen maken voor verder. waarschijnlijk blijft de regen nog even hiero hangen. Dus weet nog even niet wat de planning is, maar een ding is wel zeker! Ik wil weg uit de stad. Want een stad is maar een stad....

• 08 Februari 2011 - 10:28

Vincent:

Kun je Rene even vragen of we de rommel van het feest bij je thuis nog op moeten ruimen of gewoon kunnen laten liggen? Ow enne.... als Scooby naar bier stinkt, ik weet van niets!!!!!

• 08 Februari 2011 - 10:39

Nathalie Schutter:

hahahaha
    vincent je bent weer lekker adrem... Ik hoop dat het feestje leuk was... maar ruim het toch maar een beetje op.... Ohhhh en scooby, die is wel wat gewend hihihi

• 08 Februari 2011 - 10:45

Mams:

Ga nog lekker een avond van elkaar genieten

Ik weet zeker , dat jouw doorreis weer helemaal naar je wens gaat worden
    Ik ga zo aan de koffie met Daantje en de kids , en zullen wel weer over je praten

Dikke kus Mams

• 08 Februari 2011 - 18:03

Pauline Van Achteren:

Oh wat jammer voor jullie beiden dat het weer voorbij is. Nathalie goed van je hoor dat je je plannen weer verder gaat uitstippelen. Je zult het best weer even moeilijk hebben maar kan er ook op teren toch?
    Veel plezier en ik zie weer uit naar je volgende leuke berichten.