Weer in een grote stad - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Weer in een grote stad - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Weer in een grote stad

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Februari 2011 | Australië, Brisbane

Gisteren zijn wij dan na 2000 km rijden aangekomen in Brisbane. Nadat wij de spullen bij het hostel hebben afgedropt, moesten wij onze camper afdroppen. Die vent van het verhuurbedrijf vroeg zich af, hoe wij 2000 km hebben kunnen rijden tussen sydney en Brisbane (normaal 1000 km). Maar wij hebben mooie gebieden gezien.

Wij zitten nu weer in een hostel, de laatste 5 dagen voor rene, dan gaat ie weer naar huis.

Vandaag hebben wij de stad 'brisbane' verkend door een wandelingetje door de stad. Op zoek naar een markt en wat verkoeling. De marktjes hier stellen niets voor, want na 5 minuten heb je alles gezien. Dus was een beetje een teleurstelling maar wel lekker gelopen via de botanical gardens via de goodwill Brigd naar de city beach. Maar helaas was deze gesloten, i.v.m. de overstromingen die hier plaats hebben gevonden.

Nadat wij niet heerlijk op het strand konden liggen hebben wij maar een wandeling gemaakt naar de volgende markt via het centrum, welke helemaal aan de andere kant van de stad lag (fortitude valley). DIt was ook een markt van niets, maar wel heerlijk een biertje daar gedronken op een terrasje met live music.
Daarna hebben wij onze weg vervolgd naar wat afkoeling. Op zoek naar een zwembad. Want het is hier tussen 30 en 35 graden en dan kan je wel wat afkoeling gebruiken.

Na een tijdje lopen toch een zwembad gevonden. het was wellicht een baantjesbad. Maar dat maakte ons niets meer uit. Het was een heerlijke afkoeling.

Inmiddels was het 17.30 uur en hebben wij onze weg vervolgd richting huis (hostel) via het grootste innercity rainforest. Prachtig!

En tot slot nog een biertje gepakt in de hostelkroeg. Het was een mooi maar vermoeiend dagje. Na 11 km lopen hakt het biertje er wel in. Dus vanavond effe helemaal niets.

voordat reneetje het land weer verlaat hebben wij nog twee uitstapjes op het verlangijstje staan. het koala sancturary en moreton island bezoeken. Morgen gaan wij lekker rustig aan doen en proberen te excurcies te boeken.

En ik denk dat ik, na het vertrek van Rene. Een trippie terug naar Surfers paradise ga regelen. want het was daar wel erg gezellig, mooi en genieten.
Maar later meer hierover

• 05 Februari 2011 - 12:02

Sandra En Bobby:

Hey Rene,
    Laat even weten of ik je op moet komen halen van schiphol en wanneer. Dan neem ik wat uurtjes op. Je moet er waarschijnlijk nog niet aan denken, maar dan kan ik dit doorgeven op mijn werk.

Genieten jullie nog even de laatste dagen met elkaar! Ga lekker ruzie maken, lachen en heel veel plekjes ontdekken, hahah! (geniet zeker van het lekkere weer. Hier is het echt hopeloos. Storm en regen, bah! )

miauw miauw van de katten! Samantha is dikke vrienden geworden.

x van je grote zus

• 05 Februari 2011 - 18:50

Anke En John:

Hoi Nathalie, Je hebt het best naar je zin zo te lezen! Wij hebben vandaag wel iets anders gedaan: Een begrafenis met een mooie dienst. Je mist hier weinig, het is stormachtig weer. Wanneer jij weer thuiskomt...dan zitten wij, nee, dan fietsen wij op Bali en Lombok, 3 weken. He een fijne vakantie verder! Dikke kus van Anke en John .

• 06 Februari 2011 - 09:58

Frank:

Hey naatje (en ruknee)

Wat een mooie verhalen en foto's allemaal weer.
    Ziet er goed uit daaro, en zie (lees) dat jullie lekker genieten.

Wintersport was erg leuk en uiteraard zonder jou een STUK minder ;)
    Maar dat kan volgend jaar weer goed gemaakt worden toch..haha

We hadden een groot skigebied, en hebben lekker geapresskiet.. en dat terwijl ik niet
    eens kan skieen…IS DAT WAT HE…!!

Nou geniet er nog maar lekker van die paar dagen samen voordat rene weer naar huis toe gaat, en
    we wachten weer op je volgende verslag met foto's.

Dikke kus uit Zoetermeer.

• 07 Februari 2011 - 07:40

Es:

....en je wordt ook steeds bruiner, je ziet er goed uit meis.
    Heerlijk dat je je ventje bij je hebt maar wel weer raar dat hij straks naar huis gaat en jij nog 2 maanden onderweg bent. Maar jou kennende komt dat wel weer goed.
    Have fun verder en tot spreekssss,
    xxx

• 07 Februari 2011 - 17:39

Ineke /ma :

hallo Rene en nathalie wat een reis zeg en wat hebben julie veel beleeft ,nu ik hoor het wel als je weer thuis ben ,ben benieuwt naar je verhalen maar eerst nog die lange reis ,maar ja michien kan je een beetje slapen in het vliegtuig ,nu nathalie ik ben benieuwt hoe je zonder rene het vind het zol wel weer raar zijn om alleen veder te gaan ,maar ja je bent al over de helft en dat is voor Rene een schale troost ,nu veder gaat het hier goed ,we zijn al lekker op dreef met de dumeelaan de muuren staan er weer ,dus nu moeten we weer gaan opbouwen wilm is bezich met de elextra en er is van de week ook de rioleringen en afoeren gelecht ,dus het gaat de goede kant op nu nog veel plezier de laatste dagen samen en Rene een hele goede reis dikke kus ma /Ineke