Als je zo een tijdje onder weg ben...... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Als je zo een tijdje onder weg ben...... - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Als je zo een tijdje onder weg ben......

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 Februari 2011 | Australië, Hervey Bay

Als je zo een tijdje onderweg ben (om precies te zijn 2 maanden en een week) heb je zo af en toe ook wat minder te vertellen. Je rust zo een paar dagen uit. Wat er 2 hadden moeten zijn, werden er 9. En niet alles is meer zo spannend als eerst. Maar het blijft fantastisch om in Australië te zijn. En mijn droom is nog steeds een droom…..
Het is een beetje wisselvallig weer in Queensland, want het is het einde van het regenseizoen. Het kan 5 minuten regenen en daarna kan het weer stralend weer zijn. Gemiddeld is het 30 graden en regenbui is dan ook niet altijd zo erg. Maar merk wel dat ik dichter bij het regenwoud kom want het is hier een stuk benauwder en vochtiger. Dus soms voelt ineens heel warm aan. Terwijl dat niet anders is dan eerder.
Deze week heb ik zeer weinig ondernomen. Namelijk strand dagjes en nog eens strand dagjes. Maar ik vind het heerlijk. Oh ja, ik ben ook nog naar de dierentuin geweest (de 3e in Australië, en nu wel even voldoende). Maar dit is niet zo maar een dierentuin. Dit is de dierentuin van Steve Irwin (the crocodile hunter) Het is een dierentuin helemaal in stijl van ‘The Irwin Family’. Overal waar je loopt staan foto’s van Steve, Bindi en de rest van de familie. En het verschil met andere dierentuinen is dat zij prachtige shows hebben en dat je een heleboel dieren mag voederen.
Dat ik zolang in Noosa ben gebleven is omdat ik prachtige mensen heb ontmoet. Het hostel een zeer goede sfeer had en ik kon wel even wat rust kon gebruiken.
Inmiddels ben ik vandaag vertrokken naar Hervey bay waar ik maandag vertrek voor een 3 daagse tour naar Fraser Island. Een prachtig eiland in de pacific ocean. Waar het allemaal om de natuur draait. Ik heb een self- drive tour geboekt, en dat betekent dat ik met 10 man in een 4 wheel drive mag rijden. Dat wordt dus scheuren over het strand etc.
Hervey Bay is typisch een plaats waar mensen een stopover maken naar Fraser Island en er is dus ook vrij weinig te doen. Maar er is een strand en dat is het belangrijkste. Maar ik heb ook niet zoveel tijd want morgen is er meeting over de tour en krijgen een boodschappenlijstje voor wat inkopen etc.
Het hostel waar ik nu verblijf ziet er vreselijk uit, de meest vieze dingen kom ik hier tegen. Er zijn geen prullenbakken, en de vuile condooms liggen in de badkamer. Maar als backpacker moet je dit kunnen verdragen. Maandagnacht lig ik weer ik de bush tussen de Dingo’s. Weer wat anders. Het is in iedergeval nooit saai.
In Noosa heb ik een meisje (Karolien) ontmoet, een meisje van mijn leeftijd uit Utrecht. Waar ik de komende tijd mee ga reizen. Wat precies de planning weten wij nog niet. Wij zien wel weer waar onze wegen splitsen. Maar in ieder geval erg leuk om weer even een reisgenootje te hebben.
Ik ben nu namelijk wel in een periode beland waarin, ik mensen af en toe best wel mis. En dan is het leuk om iemand om je heen te hebben waar je gezellig van alles mee kan gaan doen. Maar verder heb ik het onwijs naar mijn zin en ga ik mij morgen voorbereiden om mijn volgende tour. Probeer snel weer wat nuttigs te schrijven
Dikke kus en knuffel uit Aussie



  • 19 Februari 2011 - 13:43

    Pitaaaaa:

    Schattie ik mis jou ook!! Vanavond ga ik mijn verjaardag vieren en voor het eerst in.... 12jaar? vier ik het zonder mijn dinnetje!!

    Have fun hè, geniet ervan en veel plezier met je reisgenootje
    Dikke kus

  • 19 Februari 2011 - 13:45

    Pitaaaaaaaaaaaaaaa:

    Staat je hoor die muts

    Pffffffffffff ;0)

  • 19 Februari 2011 - 13:49

    Marga Krijgsman:

    Natalie,
    Ik heb al je blogs natuurlijk gelezen en zie dat je het prima naar je zin hebt. Door al je foto's krijg ik ook een goede indruk waar je allemaal geweest bent. David en Sara hebben twee maanden door Austratië gereisd aan de westkant, dus het is heel leuk om al je verhalen te lezen over de andere kant van Australië. Geniet er verder van en nog heel veel reisplezier.

  • 19 Februari 2011 - 13:59

    Mams:

    Lieve Naatje

    Was net even gezellig met z'n alle op de skype .

    Nogmaals bedankt voor de foto met de handgeschreven kaart die René meebracht , ben er helemaal blij mee

    Dikke kus , en veel plezier met je volgende avontuur

    mams


  • 19 Februari 2011 - 22:32

    Ineke :

    hallo nathalie
    ik heb je verslag gelezen ,nu ik zou het zelfde heben als jij ,even leuk zonder bekende en familie maar er komt dan inderdat een tijd dat het toch wel gaat knagen ,zeker als je er een van een tweeling ben ,waar je als ik het goed heb een hele goede band heb ,En ik denk dat je Rene ook wel mis ,ik heb de verhalen van hem gehoort en ik ben blij dat hij ook er over mee kan praten hoe mooi het daar is ,en dat de mensen erg behulpzaam zijn ,dat heb wel indruk op hem gemaakt leuk dat je nu een reis maatje heb ,alleen is maar alleen nog veel plezier

    groetjes Ineke

  • 20 Februari 2011 - 11:26

    Deb:

    Nou wij missen jou ook onderhand wel hoor!!
    Maar blijf genieten en nog meer van die prachtige foto's schieten ( soms vraag ik me af of ik NOG groener kan uitslaan hihih )

    Dikke kus en knufs van het landje waar je binnen 3 uur doorheen gereisd ben :)

  • 20 Februari 2011 - 19:16

    Pauline Van Achteren:

    Hallo Nathalie,
    je zegt dat je de volgende keer wat nuttigs hoopt te vertellen, nou ALLES wat je schrijft is nuttig. Ook hoe je je voelt wat je schrijft is ook een ervaring die je met ons wilt delen vind ik heel lief van je. Rene heb ik de dag van thuiskomst al ontmoet en Jeroen is helemaal blij met zijn kangoeroe.
    Mocht je ooit nog een kleine kangoeroe vinden wat je aan je sleutelbos kan doen wil je dan aan ons denken? Dan vechten Jeroen en ik het wel uit wie hem mag hebben. Overigens dan wil ik die wel want hij heeft al een mooie kangoeroe van jullie.
    Ik zie dat je (nog?) maar 59 dagen weg bent en ben benieuwd wat je nog gaat ondernemen. Dit is een kans die je hebt gepakt en gelukkig doe je het tot nu toe ook om je droom nog langer waar te maken. Het is zo'n enorme ervaring wat je je hele leven bij je zal blijven en dat is iets wat onbetaalbaar is.
    Dus geniet nog steeds van alles!
    Groetjes uit Zoetermeer.

  • 21 Februari 2011 - 06:38

    Natascha:

    Lieve Naatje (en Rene), super dank je wel voor te schattige schoentjes!
    Ze zijn echt te leuk.

    Geniet er nog lekker van!

    Hele dikke kus
    xx

  • 21 Februari 2011 - 08:07

    Ess:

    Hey meis,

    Het blijft TE leuk om alles te lezen, dus het geeft helemaal niet dat je af en toe even wat bedenk pauze nodig hebt, het is inderdaad al te gek dat je zo vaak een reisverlag plaatst!
    ..en echt whow ook al die foto's...

    tot het volgende verhaal

    xxxx

  • 24 Februari 2011 - 09:39

    Charlotte:

    Hey Naath,
    Leuk dat je naar Fraser gaat, heb ik erg goede herinneringen aan! Ik lees trouw al je reisverhalen, heb wat aan je gedacht hoor met het natuurgeweld. Nu is NZ weer te pakken genomen door moeder natuur, triest hoor... Maar anyway, lekker genieten en ik heb ook zo mijn momenten van gemis gehad, ik denk dat iedereen dat wel heeft. Je zit ook echt heeeeel ver weg van iedereen. Als je kunt zou ik ook zeker withsunday isl doen, paradijs op aarde ;)
    Greetz Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 69885

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: