Hervey bay and Fraser Island - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Hervey bay and Fraser Island - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Hervey bay and Fraser Island

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Februari 2011 | Australië, Agnes Water

Zondag 20 februari 2011
Na een vreselijke warme nacht met een hoop muggenbeten en de discotheek onder ons die tot 3 uur open was, was de vraag voor vandaag: “wat zullen wij gaan doen in een plaatsje waar niets te beleven is?”
Ik had iets gelezen over een waterpark waar de locals wat kunnen leren over hun watergebruik. Goed idee daar gaan wij naar toe. Volgens mijn bronnen was het wel te lopen (lonely planet en plaatselijke kaart). Zo gezegd zo gedaan. Het was me toch een wandeling. Het was een wandeling van 1,5 uur met de zon vol op je gezicht (en natuurlijk weer terug). Tijdens onze (karolien en ik ) wandeling kwamen een aantal bomen tegen waar heel veel geluid uit kwam. Wij keken naar boven en wat zaten daar?! 6 bomen vol met vliegende honden(wat kunnen die beesten stinken zeg…). Eenmaal bij het waterpark aangekomen, hebben wij een heerlijke douche genomen van gezuiverd regenwater en natuurlijk ook nog wat geleerd van het watergebruik. Wat ook wel leuk was, er was een soort van Flowboardbaan net als in Dutch water dreams (zoetermeer). Na deze wandeling zijn wij nog even doorgelopen naar het plaatstelijke winkelcentrum. Nadat wij weer terug waren bij ons hostel waren. Moesten wij opschieten want wij moesten naar de meeting voor Fraser Island.
Tijdens de meeting werden wij in groepjes van 8 verdeeld waar wij de gehele tour een auto mee zouden delen. Met deze groep moest wij voor 3 dagen boodschappen doen. Das natuurlijk grappig als je met 8 man ben. Iedereen wil wat anders. Maar het was gelukt na een uur discussiëren. Nu maar vlug naar bed want morgen weer vroeg op.
Maandag 21 januari 2011
Om 6. 45 uur moesten wij verzamelen voor de 2e meetling. Wij kregen uitleg over fraser island en over het gebruik van een 4wheel drive. Wij mochten namelijk zelf de auto besturen. Ook kregen wij te horen dat wij voorzichtig om moesten gaan met de Dingo’s (wilde honden) want die zijn overal op het eiland en mochten zelfs ’s nachts niet alleen naar het toilet. Dat wordt dus een spannende 3 dagen een eigen auto besturen door dirt roads en over het strand.
Na de meeting moesten wij de auto’s controleren en de bagage inladen. Wij mochten voor 3 dagen alleen 1 kleine rugzak meenemen. Dus het is wel moeilijk om keuzes te maken wat je mee moet nemen. Het kan bloedheet zijn, of ijzigkoud. Dus fleece mee, poncho mee, bikini mee. Slaapzak mee. En dat alles in 1 tas.
Om 9.30 vertrokken wij dan eindelijk. Met 8 mensen in een 4 wheel drive. De enige manier om het eiland te betreden is met een ferry. Na 40 minuten op de ferry met auto en al. Kwamen wij dan aan in Fraser Island. De groep bestond uit 3 auto’s en een gids auto. Daar gingen wij dan, rondreizen op een eiland met alleen maar zand (Fraser Island is het grootste zandeiland van Australië). Het is wel even wennen om in een auto te zitten die alleen maar hobbelt en bobbelt ( dus slapen is er niet bij…). Het was een prachtige zonnige dag en dus ook bloedheet. Eenmaal aangekomen bij het eerste meertje hadden wij natuurlijk erg behoefte aan een duik in het water. en dat kon gelukkig ook( In de zee kun je niet zwemmen op Fraser Island, want het zit vol haaien, krokodillen en er staat een gevaarlijke stroming) . Na een dag veel gezien te hebben van Fraser Island (zoals meertjes, wandelingetjes gedaan etc.) kwamen wij eind van de middag aan op onze kampeerplaats.
Waar de eerste Dingo’s al gespot werden. De Dingo’s waren heel erg nieuwgierig en wilde natuurlijk eten komen pikken. Best wel een beetje griezelig als er heel de nacht wilde honden om je heen dwalen. En dus een wandelingetje, toilet bezoek kon je ook niet alleen doen. Dus karolien en ik waren erg op elkaar aangewezen op elkaar( dat ging super.) Na de bbq was is gebroken van de dag en de 2 nachten die ik nauwelijks had geslapen. Dus na een biertje maar lekker snel naar bed( nou ja, een bed.. een rolmat in een tent…. Auw auw).
22 februari 2011
Na een vreselijke nacht met 8 mensen in 1 tent en geslapen te hebben op de grond. Stond er weer een vol programma te wachten. Maar vandaag regende het de gehele dag. Dus zijn wij als het waren door het eiland geraced en hebben wij weinig kunnen zien van het eiland. Wij stonden zonder geintje tot aan de enkels in het water de gehele dag. En omdat je dan toch al nat en vies ben. Toch nog even in een meertje gedoken met van die visjes die je dode huid op eten.
Na een stop in het plaatstelijke pompstation, was er te zien dat er weer een natuurlijkramp was in Oceanië. Nu was New Zealand aan de buurt. Een aardbeving. Heel Christchurch is verwoest. Nou ik blijf lekker in Australië. Mijn twijfels over of ik nog naar New Zealand zou gaan, zijn nu helemaal weg genomen.
Na deze stop gingen naar Indian Head waar de aborignals van het eiland vroeger de blanke van deze Cliff gooide. Maar het was te windering dus konden niet de top beklimmen. Ons laatste bezoek van vandaag was the champagne pool ( Dit is een natuurlijk gevormd zwembad van zeewater. Waar steeds water ververst wordt door de zee. De naam champagne pool is gekomen omdat door het breken van de golven op de rotsen, het lijkt op het ontkurken van de champagne)
Helaas was deze dag een beetje in het water gevallen door de regen. En dus niet hele mooie foto’s kunnen maken. Maar het was wel een hele belevenis.
De laatste nacht in ons karige tentje, en ja, hoor om een uur of 2 in de nacht moest ik naar de toilet. En moest daar dus iemand voor wakker maken. Dat wilde ik echt niet. Dus na een hele tijd draaien, viel ik toch weer ik slaap. Na 2 uur werd ik wakker en hield ik het niet meer. Toen zag ik dat er 2 meiden uit de tent waren voor de toilet. Chips… toiletronde gemist. Balen balen, ik gesmeekt aan die meiden of zij nog een keer op en neer wilde lopen. Gelukkig wilde zij dat wel. Het is toch raar midden in de nacht door het bos, terwijl weet dat er overal wild rondom is. Dus de toiletbezoek was ook een snel bezoek. Gauw de tent weer in.
23 februari 2011
De zon scheen gelukkig weer. Vandaag stond er op het programma een Creek bezoeken en naar Lake mc. Kenzie (grootste en belangrijkste meer van Fraser) Het was prachtig. Hagelwitte stranden en super helder water. Na het bezoek aan het meer. Terug naar “huis”.
Het waren prachtige dagen maar was wel weer even back to basic. Om 20 uur kon ik mijn ogen niet meer open houden en ben ik gaan douchen en lekker vroeg naar bed.
24 Februari 2011
Vandaag ga ik weer verder. Verder naar het noorden( Agnes water) om vervolgens overmorgen naar Airle Beach te gaan waar karolien en ik een zeiltocht gaan doen naar de Whitsunday’s. In Noosa heb ik Nadav( jongen uit Israel) ontmoet, en wij komen hem weer tegen op Airle Beach. Hij gaat de zelfde zeiltocht doen als wij( dan lijkt Australie, soms best wel klein).
Vandaag is de busreis 4 uur. Want direct naar Airle Beach is 12 uur en dat zagen wij niet echt zitten. Dus 1 tussenstop. Op naar nieuwe avonturen.

Inmiddels ben ik aangekomen in Agnes water, een prachtig hostel... verhalen volgen later



  • 24 Februari 2011 - 11:04

    Fam Knetemann:

    He Naatje,

    blijf jij maar lekker in het mooie Australië, legde wel meteen de link .... aardbeving - Nieuw Zeeland - Nathalie - Costa RIca .........

    Het ziet er allemaal weer geweldig uit!!
    Geniet nog van de komende tijd, genieten wij vanaf hier met je mee!

    Knuffels van ons

  • 25 Februari 2011 - 08:01

    Deb:

    Hi Skattie,

    Nou volgens mij heb jij werkelijk The Time Of Your Life...WAUW!!
    Ik zie je alleen maar breed smilend op de foto's met allemaal gezellige meiden en prachtige natuur en dieren. Ook al een echt bruin tintje ;) hahaha!

    Enjoy nog van alles wat je staat te wachten en alle avonturen die je nog gaat beleven.

    dikke kus XX

  • 25 Februari 2011 - 08:25

    Ess:

    Nou dit klinkt echt als een toffe ervaring... en slechte nachten vergeet je snel hoor maar zulke belevenissen niet dus ik zou het er ook echt voor over hebben. Zo super gaaf man. Geniet maar lekker en ik sluit me aan bij Deb; je ziet er super gelukkig uit op al die foto's >> zo tof voor je!!
    Spreek je.. liefs en xxx

  • 25 Februari 2011 - 09:31

    Sanne:

    Hey Naat,
    Wat een super gave verhalen!
    Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    Have fun!
    Liefs Sanne

  • 25 Februari 2011 - 17:18

    Mams:

    Hoi Naatje

    Hoe meer ik je verhalen lees, hoe vaker ik denk dat je al een jaar weg bent , wat kan een mens in iets meer dan twee maanden veel doen , en heerlijk dat je het vastlegt , daar krijg je zeker geen spijt van.

    Dat je geniet hoef je me niet meer te vertellen, dat straalt van je bekkie af .
    Wij gaan morgen de verjaardag van Bente vieren, ik zal een wijntje extra voor je nemen
    Ik had je van de week op de skype gemist , zat bij een klant, ja er zijn ook nog mensen die werken

    Een hele dikke kus Mams

  • 27 Februari 2011 - 14:38

    Paulien Van Achteren:

    Jeetje wat een verhaal zeg. Waar haal je het lef vandaan? Mooie foto's en gelukkig ben je weer een ervaring rijker. Maar wat je zei over New Zeeland, hoop ik toch dat je je bedenkt. Ook New Zeeland moet zo ongelooflijk mooi zijn en je bent er zo (dicht) bij. Als het enigszins kan moet je het doen hoor. Ikzelf durf niet zo'n eind te vliegen wat ik jammer vind want iedereen die daarvan terugkomt, is daar zo super enthousiast over. En je kunt toch het ander eiland nemen?
    Maar goed, je blijft nog steeds tijd te kort komen aan je verhalen te zien. Leuk dat je met Karolien samen bent. Veel plezier nog en tot de volgende keer.
    Groetjes Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 69890

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: