Tot zover.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Tot zover.... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Tot zover....

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Maart 2011 | Australië, Airlie Beach

Tot zover…..
Zo gaat mijn droom als maar verder… ik doe dingen, ik zie dingen die ik nooit verwacht had te doen of te zien.
Agnes water is een plaatst waar heel weinig te doen en waar de meeste toeristen niet langer dan een dag blijven omdat er werkelijk waar ook vrij weinig te doen is. Maar een van de grappigste trippies heb ik in Agnes Water gedaan. Namelijk 60 km scheuren door de prachtige natuur van Agnes Water met een Chopper ( een kleine motor/scooter). En wat helemaal grappig was, was dat wij tijdens de trip nog aangehouden werden door de politie. Waar wij met een groep van 30 chopperrijders, ons moesten legitimeren, moesten blazen… hihi. Na deze super trip moest ik mij weer klaar gaan maken voor de volgende busreis van 10 uur naar Airle Beach. Weer 10 uur in de gordels. Wat wel vreemd is dat je inmiddels je hand niet meer omdraait voor een ritje van 10 uur. Ik heb inmiddels als zoveel afstanden afgelegd dat ik het bijna leuk ga vinden.
Even wat tussenstanden:
Van Amsterdam naar London: 2 uur vliegen
Van London naar Singapore: 17 uur vliegen
Van Singapore naar Perth : 7 uur vliegen
Van Perth naar Alice Springs: 4 uur vliegen
Van Alice Springs naar Melbourne: 3 uur vliegen
Van Alice Springs naar the Rocks: 3x 8 uur in de bus
Van Melbourne naar Sydney: 12 uur in de bus
Van Melbourne naar the Great Ocean Road: 3 x 6 uur in de bus
Van Sydney naar Brisbane: 2 weken met de camper waarbij 2000 km afgelegd is.
Van Brisbane naar Noosa: 4 uur in de bus
Van Noosa naar Hervey bay: 5,5 uur in de bus
Van hervey bay naar Fraser island: 1,5 uur met de ferry en 2 dagen met een 4wd
Van Hervey bay naar Agnes water: 3 uur in de bus
Van Agnes water naar Airle beach: 10 uur in de bus
Van Airle Beach naar Whitsunday islands: 2 dagen varen
En dan nog niet eens de kleine bus/treinreisjes meegerekend, Bijvoorbeeld:
Van Sydney centrum naar Bondi Beach: 40 minuten in de trein
Van Brisbane naar lone pine (zoo): 50 minuten
Van Noosa naar The Australian Zoo: 3 uur
Enz. enz…….. Ik heb dus inmiddels meer dan 100 uur reizen erop zitten.
Ik ben nu ongeveer 2,5 maand onderweg en ben onwijs blij dat ik de foto’s nog heb want ik kan af en toe niet meer herinneren wat ik allemaal gedaan heb. En ben inmiddels ook weer toe aan een weekje relaxen…. Dat ga ik natuurlijk regelen dat snap je wel.
Na een busreisje van 10 uur(dus) eindelijk aangekomen in Airle Beach, waar ik 3 dagen zal gaan zeilen over the great barierre reef. En een bezoek zal brengen aan whitsunday eilanden. Zo gezegd zo gedaan.
Zondag 27-02-2011 vertrokken met prachtig weer (35 graden en zon) vanuit de haven van Airle Beach met het zeilschip ‘the Matador’( welke verschillende zeilwedstrijden op haar naam heeft staan) richting de whitsunday’s . Een 3 daagje trip met 2 overnachtigen op een zeilschip met een groep van 20 man. Het is moeilijk om uit te leggen hoe deze trip is omdat het zo fantastisch was, dat het bijna niet met woorden te omschrijven is. Varen in helderblauw water en met stops op hagelwitte stranden, heerlijk zonnen op het dek van een schip, eten/drinken wordt geserveerd(wat wil je nog meer?). Het leek wel een paradijs(zie foto’s). om de zoveel uur werd de boot stil gelegd om te snorkelen, te duiken en te zwemmen maar allemaal met een wetsuit aan want de kwallen liggen hier op de loer. Maar hoe mooi is het om te zwemmen in helderblauw water tussen de schildpadden, babyhaaien, robben, vissen van alle maten en alle kleuren. Dus besloot ik ook maar mijn eerste duikles te nemen in ‘the great barierre reef’. Nou die kan ik weer afstrepen hoor, van mijn lijstje. Wat is dat een ervaring zeg. Voor het eerst 10 meter onder water en gewoon kunnen ademen. Het was echt supermooi onder water, maar ik denk dat ik maar de helft heb kunnen zien, van wat er te zien was. Want was de hele tijd bezig met ademen, mijn oren klaren, op dezelfde hoogte blijven, de gids volgen, koraal niet verwoesten . Na 40 minuten kreeg ik een kramp in mijn been. En dan??? 10 meter onder water en kramp, hoe kom je ervanaf??? Hihiihi. Maar wat een ervaring. Na 3 dagen, 2 nachten met een moe en voldaan gevoel terug aan land. Waar ik op dit moment nog last heb van zeebenen. Vanavond nog een etentje met de groep van de boot en dan verblijf ik nog 2 dagen in Airle beach en dan ??????????????????


  • 02 Maart 2011 - 09:54

    Mams:

    Wat een verhaal , ik heb het je gisteren ook al via de telefoon horen vertellen , maar dit is het echte grote genieten , dat geloof ik onmiddellijk
    Heerlijk voor je , ik geloof dat je reis alleen maar beter en mooier aan het worden is.

    Maar de foto's zie ik nog niet, dus kan er nog niet helemaal een voorstelling van maken.
    maar die hebben we vast nog tegoed

    Hele dikke kus, op naar nog meer avonturen of naar op en top relaxen , beide staan me wel aan

  • 02 Maart 2011 - 10:00

    Nathalie Schutter:

    Nou ik ben eruit hoor!
    Ik heb vandaag een reisje naar Fuij geboekt van15 maart t/m 04 april jippie. Dus het wordt relaxen en avontuur

  • 02 Maart 2011 - 10:17

    Marco:

    Stoere motormeid hoor :P Veel plezer nog
    xxxxx

  • 02 Maart 2011 - 10:37

    Deb:

    Sjezus...wat ik kan ik hier nou nog op zeggen?!
    RTL Travel, 3 op reis.. het kan allemaal wel inpakken want wij hebben onze eigen Floortje Dessing hahahah. Echt helemaal te kicke skattie!!! Van een stoer leren pakkie in de woeste natuur, naar een klein bikini'tje midden op zee...het kan allemaal hahahah...

    blijf genieten wijffie!! oh en trouwens Fuij?!
    Het moet niet gekker worden hoor hahahha...

    dikke kus XX

  • 02 Maart 2011 - 17:59

    Ineke:

    hallo nathalie

    leuk voor je en spannend ook zeker met dat duiken ,mooi he onder water ,ik heb het toen in puket in thailand gezien ,en ik heb het er nog over ,dat blijf je jaren bij ,en vergeten doe je het nooit meer ,en ben nog steets blij dat dat ik het heb gedaan ,groetjes Ineke

  • 03 Maart 2011 - 18:39

    Paulien Van Achteren:

    Pffffffffff als ik dit allemaal lees, denk ik dat je niet meer in ons Nederlandje kunt wennen. Wat een ervaring heb je en iedere keer is er weer wat anders. Heb je nog meer op je verlanglijstje staan?
    Wat wil je nog ZEKER gaan doen?
    Ik zie het wel weer. Voor mij is het een verrassing wat je telkens onderneemt.
    Heel veel plezier en oh ja, ik zie dat je nog maar 48 dagen hebt dus ben je volgende maand thuis en dat klinkt weer heel snel. Geniet nog maar hoor!

    Paulien

  • 06 Maart 2011 - 05:10

    Nathalie Schutter:

    Ben inmiddels in Cairns aangekomen, verslag volgt....

  • 06 Maart 2011 - 22:08

    Carola:

    Ik schaam me diep, heb al je verhalen gelezen (zij het dat het wat tijd kostte ivm de drukte), maar al een hele tijd niet gereageerd.... Maar wow, wat een mooie en onvergetelijke tijd heb je daar, echt niets moet. Dat lijkt me zo heerlijk om zo een tijdje te kunnen leven, al zal het bij terugkomst wel weer wennen zijn (of ook juist niet, omdat een beetje regelmaat op z'n tijd ook lekker kan zijn).

    Wat is datgene op de eerste waterfoto (die met het trapje van de boot erbij) voor "iets" trouwens, want ik kan het niet thuisbrengen...

    X

  • 07 Maart 2011 - 03:58

    Nathalie Schutter:

    bedankt voor alle reacties weer.
    Carola dat ding op die waterfoto is een batfish (platvis of iets dergelijks), denk dat deze tussen de 30 en 40 cm groot was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 69889

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: