Sydney Central - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Sydney Central - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Sydney Central

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Januari 2011 | Australië, Sydney

15 januari 2011
Daar ben ik dan aangekomen in ‘The Big City’ Sydney. Eigenlijk was ik al in Sydney maar nu ben ik dan in het centrum van Sydney. Vandaag heb ik nog niet veel gezien van de stad want kwam rond 15 uur aan en was best een beetje moe van het sjouwen met mijn rugzak (lijkt ook of deze steeds zwaarder wordt, terwijl ik niets koop en alleen maar weg gooi). Na een Powernap was ik uitgenodigd bij Jaakko thuis met 2 andere reisgenoten (deze mensen heb ik ontmoet bij the great ocean road tour) om te genieten van een heerlijke BBQ. Het was in een buitenwijk van Sydney (Glebe) waar wij hebben genoten van heerlijk Kangoeroe, Rib-eye steak, maiskolven en een heerlijke salade. Jaakko stelde voor om nog een drankje te gaan drinken in de stad. We waren natuurlijk weer te casual gekleed en daardoor is het moeilijk om een club binnen te komen. En het was al laat dus naar huis gaan om ons om te kleden was ook geen optie. Toch maar proberen in Darling harbour na een aantal club’s voorbij te zijn gegaan, waar wij niet werden toegelaten met flipflops en shorts. Kwamen wij bij een hotel-bar waar de locals op zaterdag een drankje komen doen. En ja hoor, we mochten naar binnen. Binnen bleek het een beetje saai (t.v. stond etc.) toch maar weer verder. Ik had gezien dat er een tent naast mijn hostel zat. The Scary Canary, een backpackerstent. Nou daar mag werkelijk in je onderbroek nog naar binnen. En hebben daar de avond heerlijk afgesloten met muziek van over de hele wereld, emmers vol met wodka en red bull. Feest…..
16-01-2010
Vandaag was ik al weer vroeg op, geen idee waarom?!
Wat zal ik eens gaan doen? Eigenlijk wilde ik weer naar het strand maar toch maar niet gedaan, ben nu in de grote stad. Het is een beetje moeilijk om een keuze te maken wat te gaan doen, omdat volgende week, (Surprise) René naar Sydney komt en natuurlijk ook nog wat wil zien. Het is wel zo leuk als ik nog niet alles gezien heb. Ik ben terug gaan naar Darling harbour en heb lekker lopen slenteren door de haven en vervolgens via st. George street de stad ingelopen. Na een kopje koffie bij Gloria Beans en aan te praat geraakt met een Australiër ( 2 uur verder) heb ik mijn wandeling vervolgd naar Paddy Market een weekend markt met groente en fruit en heel veel foute kleding, souvenirs en telefoonaccessoires. Gelijk maar te eten gehaald voor vanavond: salade met tonijn, advocabo, komkommer en tomaat en mayonaise ( die overigens niet zo slecht is als in Frankrijk of zo).
Op dit moment dus geen super grote avonturen maar ik geniet heerlijk van het land Australië en van de cultuur en het weer hier (al is het de slechtste lente/zomer in 120 jaar, het is nog altijd beter als thuis)

  • 16 Januari 2011 - 10:42

    :

    Hoi Wijffie,

    Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar volg je reis op de (erg lange) voet zullen we maar zeggen.
    Ik moet er een beetje aan wennen dat familiair bloed zo avontuurlijk, heel ver weg en zo ongekend zelfstandig de wereld verkend. Geweldig dat je dit gewoon je plannen uitvoert.
    Tussentijds laat ik me, nu ik weet tenminste hoe ik moet reageren, me vqn tijd tot tijd wel horen.
    Als je terug bent, trekken we de touwen aan....

    Veel plezier met je kangeroe burgers en vergeet nou eens geen avondkleding mee te nemen, dat scheelt je heel veel, heen en weer geloop naar je hotelkamer.

    Groet,

    Piet

  • 16 Januari 2011 - 11:41

    PITA:

    Flipfloppie!!

    Ziet er weer mooi uit, vooral die foto van harbor by night!
    En wat gaaf dat René naar je toekomt! Mag ik mee, in z'n rugtas ofzo? Haha geniet er maar van allebei ;0)

    Enne.. Eet je niet teveel Kangoeroes?

    Vele kangoeroes en koala's verdronken

    BRISBANE - De overstroming in de Australische staat Queensland heeft veel kangoeroes, wombats en koala's het leven gekost. De komende maanden zullen er nog veel sterven door parasieten en voedselgebrek, stelde natuurexpert Robert Johnson zondag.

    De hoge waterstand heeft de koala's uit hun bomen gespoeld, waarna ze verdronken. Kangoeroes waren omsingeld door het water en stierven een hongerdood.

    Natte kangoeroes kunnen niet meer normaal springen en krijgen gezwollen ledematen. Het vieze bruine water heeft ook de eieren weggespoeld van schildpadden aan de kust van Queensland.

    De Wildlife Information, Rescue and Education Service (WIRES) zei dat ook veel babyvogels uit hun nesten zijn weggedreven. In Queensland, een gebied zo groot als Duitsland en Frankrijk samen, was het net zomer toen het gebied onderstroomde.

    © ANP

    Aldus nu.nl

    Xxx PITA xxX


  • 17 Januari 2011 - 06:34

    Nathalie:

    Bedankt voor de reactie!

    @ pita, nu ik dit zo lees, zal ik voorlopig die skippy's wel even met rust laten. Jump maar in de rugzak van Rene, is wel gezellig als het zou kunnen.


  • 17 Januari 2011 - 16:00

    Ineke :

    wat een verrassing he dat rene naar je toe komt ,hij verlang wel heel erg naar je ,om z'n reis te maken ,ik ben blij voor jullie dat het mogelijk is ,om samen een paar weekjes te genieten ,dan is rene ook daar geweest ,en kunnen jullie samen er lang over praten , z'n reis doe je maar een keer in je leven ,hij kom sraks nog even eten , stampot peen en uien lekker hollands ,groetjes en ik hoop dat jullie samen een fijne reis van gaan maken ,ik hou het wel bij met wat jij schrijf ,wand van Rene zelf zal ik niet veel horen of lezen dat hoor ik wel als hij weer thuis is ,dikke kus van je schoonmamma

  • 18 Januari 2011 - 07:10

    Nathalie Schutter:

    sorry voor mijn slechte type-kunde in dit verslag. Alles gaat op tijd hier he, tijd is geld. dus type soms wat snel

  • 19 Januari 2011 - 08:40

    Vanessa:

    Gaat alles goed met je?
    Alles naar wens?
    Carmen maakt zich zorgen over je ivm al dat water in Australie.
    Ze vraagt of zij jou kan bellen en zo ja wat je nummer dan is.

    X Vanes

  • 19 Januari 2011 - 13:55

    Marleen:

    hoi, nathalie. leuk om je reiservaringen te kunnen volgen en fijn dat je zo geniet van alles en alle ontmoetingen! geniet ze verder en tot ergens midden in het jaar weer, doei, marleen (westhoff)

  • 23 Januari 2011 - 21:13

    Mams:

    Hoe zou het met Naatje en René gaan ?? zo te horen goed!! denk ik, want ze laten niks meer horen, ze hebben genoeg aan elkaar , en wij mogen het niet weten sniff sniff

    Kus Mams

  • 24 Januari 2011 - 10:43

    Nathalie Schutter:

    mams, alles gaat goed hoor! Met het campertje op stap, dus weinig internet hier. maar het is genieten. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 69826

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: