over de helft met onze rit met de campervan - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu over de helft met onze rit met de campervan - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

over de helft met onze rit met de campervan

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Januari 2011 | Australië, Byron Bay

25 januari 2011

Vandaag zijn wij dan naar New Castle geweest een leuk, klein plaatstje langs de kust. Wij zijn uiteindelijk niet met de ferrry gegaan maar lekker met de Van door de stad. Halverwege de middag hebben wij ons reis vervolgd richting het Myall lake national park via Hawks Nest, een mooi strand aan de tasman sea, waar wij heerlijk gezwommenen hebben.

Eenmaal aangekomen in het national park na uren rijden, dachten wij de goedkoopste camping allertijde gevonden te hebben, want het enige wat er te vinden was, was een toilet en een staanplaats in de schaduw.
Het was een camping aan de duinen waar wij dachten even naar het strand te kunnen lopen over de duinen (heb nog blaren onder mijn voeten van het hete zand) Volgende ochtend wakker gemaakt te worden door de kookabarrus en de ranger, moesten wij 27 dollar afrekenen omdat wij in een national park stonden.( de duurste camping tot nu toe)Lekker hoor je moet je behoeften doen in een gat in de grond en er was niet een douche of wat.

26 januari 2011 (Australian Day)

na een heerlijk dagje strand verder gereden naar het booti booti national park, waar wij verder die dag niets meer gedaan. Heerlijk vroeg naar bed.
Overigens moet je Australian day in de grote stad vieren, maar daar waren wij niet, dus hebben wij het voorbij laten gaan. (het is te vergelijken met koninginnendag)

27 januari 2011

Vandaag stond op de planning Port Maquirie, en daar ook aangekomen een schattig badplaatsje maar erg toeristisch en daar door doorgereden richtig the waterfall way om daar een goedkopere niet toeristische campeerterein te zoeken. Bij toeval kwamen wij op een campeerterein wat aangegeven was als een picnicplaats, waar wij heerlijk een avondje met de locals van Port Macquirie hebben doorgebracht incl. wijn en een enkel nootje en goede tips voor ons vervolg reis.

28 januari 2010

Op naar het regenwoud van the waterfall way. Met recht een regenwoud wat wij hebben de hele dag en nacht regen gehad. Maar een lichtpuntje wij hebben een dvd speler in de campervan waardoor wij heerlijk in the middle of now here een filmpje hebben liggen kijken
Oh ja... we hebben ook al wat watervallen gespot maar jammer van de bewolking (is niet mooi op de foto's)

29 januari 2011/30 januari 2011

Vandaag aangekomen in Coffs harbour via de Waterfalls way na mooie uitzichten en prachtige watervallen, haarspeldbochten en grindwegen.
In dit prachtige badplaatsje zijn wij 2 nachten gebleven. Hier hebben wij ons prima vermaakt, dagje strand wandelingtje naar het strand wat.... toch wat langer leek dan gedacht en waar het toch bewolkt was. Waardoor Rene dacht:'ik hoef mij niet in te smeren. Nou hij zit nu nog op de blaren......

31 januari 2011

Vandaag aangekomen in Byron bay waar wij morgen een gaan proberen de golven te breken met een surfboard.... spannend.

Na 1600 km rijden via haarspeldbochten, dirtroads en grindpaden.... af en toe een beetje te veel zon en heeeeeeeeeel veel muggen..... en af een toe een dagje geen rust en geen douche..... vermaken wij ons hier prima!
Weinig internet hier, dus hoop alles nog te hebben onthouden. Hoop snel weer wat te kunnen schrijven

greetz uit Aussie

• 31 Januari 2011 - 12:14

Ineke/ma:

hallo daar ,wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt ,dat zal wel mooi zijn daar ,ik weet als je daar staat is het nog veel mooier ,dat kan je niet goed op een foto overlaten komen ,zeker die watervallen ,dat beleef je zo anders ,nu ik geloof dat jullie het wel naar jullie zin hebben daar ,het is een hele belevenis wat jullie doen ,en niets moet alles mag ,heerlijk dat is met een groepreis wal anders ,alles geplant ,maar als jullie het ergens leuk vinden blijven jullie daar wat langer ,rene wij zijn al aan het metselen in het huis ,en ik heb het ook geleerd ,ik vond het nog leuk ook de muuren komen er allemaal nog van de week in (als mijn werk niet door zou gaan kan ik altijd nog bouwvakker worden ) ha ha Arie lacht zijn eigen dood met mij maar staat verbaast dat ik het ook nog kan .altijd makkelijk toch ,nu geniet lekker jullie en nog een goede reis samen XXXXX ma

• 31 Januari 2011 - 12:33

Liesbeth En Ron:

Wat leuk om iedere keer een verslag te lezen. Het smaakt naar meer maar als we de foto's zien dan willen we het zelf zien en meemaken! Dus...staat op ons reisverlanglijstje. Nu gaan we eerst eens zien of we een korte vakantie kunnen boeken op Gran Canaria, we hebben zin in ZON!!
    He Nathalie, geniet van jullie vakantie en trakteer ons weer eens op een verslag!
    Groetjes en liefs

• 31 Januari 2011 - 17:39

Mark:

Klossie en Nathalie,

How are ya going? Ik zit een beetje die verslagen door te lezen en foto's te kijken en ja hoor.... ik ben weer jaloers. Alle bekende plaatsen, sights komen voorbij. Zag in een flits Darling Harbour en Glebe in Sydney voorbij komen. Darling Harbour is geweldig en zelf heb ik ook een paar maandjes in Gleve gewoond.
    Ook zo cool om die foto's te zien want herken alles weer terug. Zitten jullie bij Byron Bay op de camping op een soort heuveltje aan het strand? Met een paar van die mega grote outdoor bbq's?

Go enjoy!!

grtz

• 31 Januari 2011 - 18:17

Natascha:

Hey hey,

Wordt nu toch wel heel jaloers op dat mooie strand!
    Jij heerlijk daar en de mannen inde sneeuw, en ik ga wel werken hoor, hihi!
    Moet je heel erg je verdere reis aanpassen?

Hier gaat alles verder z'n gangetje.
    Nog 3,5 week dan gaan we al verhuizen en er begint al een klein buikje te groeien!

Geniet er nog lekker van met z'n tweeen.
    Ik ben je ondertussen wel echt gaan missen hoor!

Dikke kus
    xx

• 31 Januari 2011 - 18:54

Mams:

Hoi kids

Dat was vanmorgen de snelste skype aktie die je kon bedenken , maar jullie zaten er gezellig bij

Ik smul van jullie verhalen , en die zon , zee en strand , oh wat zijn we hier toe aan een beetje warmte
    Gelukkig stralen jullie foto's die warmte uit

Heel veel plezier nog

Kus van Papa en Mama en Marco

• 31 Januari 2011 - 20:02

Dijker:

Hoi, wat merk je van de overstromingen e.d.? niets? Worden er voorbereidingen getroffen? Wat zijn de vooruitzichten in het zuidoosten?

• 31 Januari 2011 - 20:08

PITA:

Ik hoor mezelf nog zeggen "Australië trekt me niet zo"

Dus.....................

• 31 Januari 2011 - 22:20

Daan:

Kus

• 02 Februari 2011 - 09:14

Nathalie Schutter:

wij zijn nu 70 km ten zuiden van Brisbane, en heb gehoord dat ze al flink aan het opknappen zijn in brisbane. wat betreft de overstromingen. Alleen de volgende natuurramp staat vanavond te wachten in de omgeving van Cairns een mega cyclone van 600km met een snelheid 250 km/uur (klasse 5). Maar daar gaan wij op dit moment geen last van krijgen! wij zitten er ruim 1700 km er vanaf! veel groetjes uit Aussie

• 02 Februari 2011 - 18:33

Paulien Van Achteren:

Hallo luitjes,
    Wat een verhalen weer. Je hebt het over de regen, nou wees blij dat je daar zit (alhoewel je in sommege delen van Autralie op dit moment ook niet moet zijn) Voorlopig zullen we alleen maar een grijze lucht zien. Help! Hoe ziet een zon eruit!
    Die foto van de ondergaande zon is echt helemaal top. Leuk hoor hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt.
    Ik heb een vraagje aan Rene: Jeroen vraagt of je voor hem een skippy mee wilt nemen iets van een sleutelhanger of zoiets, kijk maar. Verder nog een prettige reis jullie beiden en we horen wel weer wat de volgende belevenissen zijn die jullie meegemaakt hebben.
    Groetjes uit Zoetermeer.