Great Ocean Road and The Grampians - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu Great Ocean Road and The Grampians - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nathalie Schutter - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road and The Grampians

Door: Nathalie Schutter

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Januari 2011 | Australië, Melbourne

2 januari 2011
Vandaag ben ik naar het albert park in Melbourne geweest, waar jaarlijks de grand prix van Melbourne wordt gehouden. Het is een park waar veel gesport zoals joggen, fitness, golf etc. Op dit moment wordt de grand prix niet hier gereden en is er ook niet veel te zien. Maar het was een grappig wandelingetje door het park waar locals hun ding doen. Na een korte wandeling van een uurtje ben ik samen met mijn engelse roommate (deze kwam ik weer tegen in mijn hostel, hier in Melbourne) uit Perth een broodje gaan eten in St. Kilda (een suburb van Melbourne waar ook het strand is waar ik eerder over verteld heb). Ik moet nog oppassen want als je hier uiteten gaat of het nou ochtend/middag of avond is, het is altijd veel. Ik hoop dus niet als een tientonner terug te komen. ’s Avond ben ik nog een drankje gaan drinken met de hollandse jongens waar ik mee opgetrokken ben tijdens new years eve. Voor hun en mij de laatste nacht in hotel discovery. Zij gaan terug naar murray bridge voor werk en ik ga morgen een 3 daagse tour maken door de Grampians en over the Great Ocean Road.
3 januari 2011
Vandaag is mijn pick-up door de gids om 7.20 uur, al was ik weer eens vergeten of het nu 20 voor of 20 na 7 uur was, dus ben maar om 6 uur opgestaan om toch op tijd te zijn. En zoals je kunt lezen was het 20 minuten na 7 uur en heb ik dus 3 kwartier mogen wachten, wat voor mij in de ochtend kostbare tijd. Want als ik langer kan blijven liggen doe ik dat (hihihi). Overigens ben ik af en toe toch wel verstrooid, want ik boek een retourticket voor het vliegveld terwijl niet eens terug ga naar het vliegveld. Maar als mensen mij zien, vinden zij mij georganiseerd met mijn papieren etc. Leven uit een backpack maakt niet altijd dat je alles op een rijtje hebt. Maar terug naar 3 januari, Ik vertrok met een groep van 25 personen (een heleboel aziaten) naar The Grampians ( een gebergte in de buurt van Melbourne). De mensen die in de bus zaten waren mensen die een dagtrip naar the Grampians hadden geboekt en ik was de enige die de 3 daagse tour deed, dus mocht ik eind van de dag overhoppen op een andere bus, welke uit Adelaide kwamen.
De eerste stop was in een klein dorpje genaamd beaufort waar 300/400 inwoners zijn, het was met recht een sleepy town. Geen bal te doen maar heerlijke cappucino. Na de eerste koffiestop op naar the Grampians visitore centre waar ik (eindelijk) kangeroes in het wild heb mogen spotten. Een heleboel. Wat een melige beesten zijn dat als zij het op het springen zetten. Op naar de volgende stop. Mc kenzie waterfalls. Een prachtige wandeling langs verschillende watervallen, met een heleboel trappen (deed mij een beetje denken aan Costa Rica (oeps..you know the story). De laatste stop van deze dag was in het national park van the Grampians voor een mooie wandeling en mooie uitkijkpunten. Deze wandeling was goed te doen want het is niet zo heet als in Alice Springs. Het was gemiddeld 20 graden. Wat wel jammer was is dat je dan niet merkt dat je verbrand, dus in de avond was ik weer eens een Human lobster. Rond 17.30 uur werd ik afgedropt in een bungalow dichtbij the Grampians (hall Cap, koudste stadje van Australië waar het in de winter vriest en vannacht 12 graden is) waar ik zou wachten op de groep vanuit Adelaide. Maar om mij niet onnodig onrustig te maken zijn de gids dat zij binnen een half uur zouden arriveren. Nou niet dus 2 uur later. Je kent zo groep niet dus je blijft een beetje rondhangen(veel kangeroes gezien in de het stadje en om de bungalow), je zoekt niet een bed op omdat je dat je niet netjes vindt als de groep binnenkomt. Nou had ik het maar gedaan want kon wel een Powernappie gebruiken. Nadat de groep gearriveerd was zijn de bedden verteld en zijn wij met zijn allen gaan kopen. Er stond spaghetti op het menu, best lekker als je om 12 uur voor het laatst gegeten hebt. Verder was het een rustig avond want morgen weer vroeg op.
4 januari 2011
Om 6 uur was het ontbijt dus 5.45 uur was ik op. Er stond een wandeling gepland van 5 km met grote hoogteverschillen met verschillende uitkijkpunten over the Grampians. Het was een prachtige wandeling maar erg vroeg. Na de wandeling op naar The great ocean road. Wat een prachtige stranden hier zeg, met blauw water en mooie stranden. De eerste stop was The London Bridge, een gesteente wat ooit leek op de brug uit London maar welke in 1990 is ingestort. Wat wel grappig was, is dat je daar vroeger op kon lopen en toen het instortte waren er 2 mensen op de brug, En zaten uren vast na het afgebroken stuk. Dat is dan wel niet grappig maar het was een man met zijn minnares (hihihi). Op naar the RazorBack welke aan zijn naam komt door de inkepingen in het gesteente. Na deze kwam the Wreck waar vroeger heel veel boten zonken. Op naar last but not least. The twelve apostel. 12 rotsen aan de kust waarvan er maar 5 zichtbaar zijn vanuit het uitkijkpunt. Nu hadden wij wel even genoeg Great ocean road gezien en op naar ons hostel in Port Cambell. Prachtig mooi hostel, net nieuw. ’s Avond zouden wij terug gaan voor de zonsondergang bij the twelve apostel. Dat hebben wij ook gedaan maar inmiddels was het zo bewolkt geworden dat de zonsondergang niet te zien was. Er was een familie bij het uitkijkpunt met een jongetje, denk 10 jaar oud of zo. Het was daar koud en bewolkt dus niets te zien en het jongetje bleef steeds tegen zijn moeder zeggen:”it’s boring, it’s boring”. Het jongetje kreeg een kledder van zijn moeder, omdat hij respect moest hebben voor de natuur, maar het was met recht: ”BORING”. Na de zonsondergang, nog een drankie in de plaatstelijk kroeg/eetcafe/vreselijk wegrestaurant, op tijd mijn bedje opgezocht.
5 januari 2011
Vandaag is de laatste dag op the great ocean road. De dag start met een wandeling door een regenwoud met verschillenden uitkijkpunten boven de bomen. Na de wandeling van een uur, de weg hervatten over the great ocean road naar Melbourne. Eigenlijk moet je meer tijd nemen voor deze weg en lekker kamperen in de buurt van een van deze stranden, maar helaas was dit niet voor mij bedoeld. Misschien nog een optie als ik mijn vakantie niet door Queensland kan vervolgen (i.v.m. de overstromingen daar) Rond 18 uur aangekomen in Melbourne en heb een ander hostel geboekt, welke schoner en kleiner is. Moet nu opschieten want heb nog een afspraak met de groep vanavond.
Morgen kijken of ik vrijdag naar Wollongong kan met de nachtbus en ik moet waarschijnlijk mijn reis gaan aanpassen i.v.m. de overstromingen maar later meer hierover.


  • 05 Januari 2011 - 13:37

    Daan:

    Weer een leuk verhaal!
    Nog gelukt naar Wollongong?

    Moeten maar snel wat afspreken op skype (ofzo), missen elkaar elke keer!

    Kus

  • 05 Januari 2011 - 13:47

    Mama :

    Wat een belevenissen allemaal weer , heel erg leuk om te lezen , en aan de foto's kan ik zien dat je erg geniet

    Nou ga maar lekker door met genieten

    Dikke kus

  • 05 Januari 2011 - 15:47

    Ester :

    ja die overstromingen, bizar.... je weet de rampen wel aan te trekken wijffie!
    Doe voorzichtig en lees van de week wel of het is gelukt met het wijzigen van je plannen.

  • 05 Januari 2011 - 20:49

    Carola:

    Idd mooie stranden zeg! Doe je voorzichtig met die overstromingen, een 2de natuurramp op een verre reis is niet echt iets waar je op zit te wachten he!

  • 07 Januari 2011 - 08:12

    PITA!:

    O O O wat kan jij leuk schrijven
    Er zitten ook echt van die "Naath uitdrukkingen" in wat het heel herkenbaar maakt en dat het net is dat je heel dichtbij bent hahaha
    Heel fijn en leuk om te lezen!

    Wat een mooie foto's zeg, wat is Australie MOOI!!

    En die watervallen, je dacht zeker wel ff NAAANANANANAAAAAA ik ben lekker met mijn kont bij Mc Kenzie Waterfalls en niet bij La Paz!! Hihihi

    Miss you HAVE FUNNN x

  • 07 Januari 2011 - 09:10

    Vincent:

    Je bent wel dik geworden op de foto's ... :))))))))))))))))))))))

  • 07 Januari 2011 - 09:12

    Vincent:

    Maarrrreee even serieus! Ziet er wel erg mooi uit allemaal!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nathalie

Actief sinds 29 Dec. 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 69891

Voorgaande reizen:

03 Maart 2014 - 26 Maart 2014

23 dagen Verenigde Staten

16 September 2013 - 03 Oktober 2013

Alicante

05 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Fuertaventura

06 September 2012 - 20 September 2012

Blanes/Barcelona

02 November 2011 - 09 November 2011

Israël

16 December 2010 - 09 April 2011

australie (verre reis)

22 Januari 2010 - 01 Februari 2010

skieen (korte vakantie)

10 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

marokko (korte vakantie)

06 Januari 2009 - 23 Januari 2009

Costa Rica (rondreis)

01 September 2007 - 01 Oktober 2007

indonesie (verre reis)

Landen bezocht: